Skyways sluter avtal med SITA

Skyways har slutit ett femårs-kontrakt med SITA och kommer att övergå till SITA:s Passanger Management and Revenue Optimization Solution Suite för att förbättra distributions- och passagerarhanteringen.

Avtalet inkluderar incheckningssystem, informationssystem, intäktssystem samt avräkningssystem. Bytet kommer att genomföras under sommaren och hösten 2008.

”De nya SITA systemen, där vi får alla ingående delar av en leverantör kommer att innebära att kostnaden för distribution och passagerarsystem minskar och att vi kan utföra arbetet på ett kostnadseffektivt sätt. Med SITA systemet står vi väl rustade inför framtida utmaningar” säger Sören Roos.

Om Skyways Skyways trafikerar 19 inrikes- och fem utrikesdestinationer. Under 2007 flög fler än 800 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,2 miljarder SEK. Företagets 350 anställda ser till att resande och bagage kommer fram säkert och i tid. För mer information var vänlig besök www.skyways.se