Skyways startar ny linje mellan Halmstad och Bromma

Med start den 31 mars 2008 börjar Skyways i samarbete med Direktflyg trafikera den nya linjen mellan Halmstad och Bromma.

”Den nya linjen kommer att innebära en hög turtäthet och större flexibilitet för resande till och från Stockholm då passagerarna kan välja att flyga både till/från Bromma och Arlanda” säger Peter Browall, marknad- och försäljningschef på Skyways.

"Vi tror att den nya linjen kommer att mottas positivt av regionen. Att på ett enkelt och effektivt sätt kunna ta sig mellan Halmstad och Stockholm betyder mycket för det lokala resandet” säger Anders Ekblom, VD för Halmstad Flygplats.

”Vi ser fram emot att etablera oss i Halmstad och samarbeta med Skyways på sträckan Halmstad - Bromma”, säger Tezz Torsdotter Ohlsson, VD för Direktflyg.

Flighterna kommer att ligga bokningsbara i slutet av vecka 9. För tidtabellsinformation och bokning vänligen besök vår hemsida www.skyways.se

FÖR MER INFORMATION Kontakta Skyways marknads- och försäljningschef Peter Browall på telefon 0733-00 00 40 eller via email peter.browall@skyways.se.

OM SKYWAYS Skyways trafikerar 19 inrikes- och fem utrikesdestinationer. Under 2007 flög 800 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,2 miljarder SEK. Företagets 340 anställda ser till att resande och bagage kommer fram säkert och i tid. För mer information var vänlig besök www.skyways.se