Skyways utökar med större flygplan i Växjö

”Efter en ansträngd period både för regionen och för flygbranschen i stort ser vi nu en ljusning i marknadsläget. Vi kan därför genomföra den förändring vi tidigare lovat – att utöka kapaciteten på sträckan Växjö – Arlanda. Det stärker vår produkt och är positivt för det lokala resandet men också för transferresandet då vi nu kommer att erbjuda mer kapacitet under de tider som efterfrågas”, säger Peter Browall, VD för Skyways AB.

”Flyget är en tidig indikator på konjunkturen i vår region. Vi märker nu en ökad efterfrågan på resandet till bl a Arlanda. Att Skyways nu väljer att byta till större och komfortablare flygplan gynnar regionens näringsliv. Det blir lättare att resa ut till Europa samt underlättar för besökare till vår region”, säger Ulf Axelsson, VD för Smålands Airport.

För mer information, kontakta: Peter Browall, VD för Skyways AB Telefon: +46(0)733-00 00 40 Email: peter.browall@skyways.se

Ulf Axelsson, VD för Småland Airport Telefon: +46 70 576 85 10 Email:ulf.axelsson@smalandairport.se

Om Skyways Skyways trafikerar 16 inrikes- och tre utrikesdestinationer. Under 2008 flög ca 690 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,1 miljarder SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se