Slättö offentliggör investering från Ares Management

Slättö och Ares Management Real Estate Secondaries funds ("Ares") har kommit överens om en kapitalanskaffning till en marknadsledande portfölj med lätt industri och logistik, som förvaltas av Slättö. Portföljen består av 28 tillgångar med fokus på Stockholm och Helsingfors.

"Vi är glada att samarbeta med Ares som transaktionspartner," säger Jonas Andersson, Deputy Managing Partner på Slättö. "Denna affär är ytterligare ett bevis på Slättös förmåga att locka de mest sofistikerade investerarna till våra fonder och segment, genom att använda våra unika förmågor att bygga fastighetsplattformar baserade på lokal marknadskunskap och tillgång till intressanta transaktioner. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete med Ares, eftersom båda parter har avsikten att fortsätta samarbeta och utvärdera ytterligare investeringsmöjligheter."

Slättö kommer att fortsätta att förvalta portföljen och driva genomförandet av affärsplanen, vilket inkluderar aktiv förvaltning, slutförande av projektutveckling och öka värdet i kassaflödesfastigheterna genom exempelvis hyresomförhandlingar och energibesparande åtgärder.

Rådgivare till Slättö har varit Roschier och Svalner.

Om Slättö:

Slättö är en fondförvaltare med fokus på fastighetsinvesteringar i Norden. Vi strävar efter att ständigt ge våra investerare marknadsledande avkastning genom tematiska strategier, lokal expertis, tydliga värderingar och ett engagerat team. Tillsammans förvaltar Slättö-fonderna tillgångar på över 20 miljarder kronor. Sedan starten 2013 har företaget genomfört över 200 transaktioner med ett totalt transaktionsvärde på över 35 miljarder kronor. Med ett långsiktigt synsätt prioriterar vi hållbarhet som nyckeln till framgång för våra investeringar.

About Ares Management Corporation:

Ares Management Corporation (NYSE:ARES) is a leading global alternative investment manager offering clients complementary primary and secondary investment solutions across the credit, private equity, real estate and infrastructure asset classes. As of December 31, 2023, Ares Management Corporation's global platform had approximately $419 billion of assets under management with approximately 2,850 employees operating across North America, Europe, Asia Pacific and the Middle East. For more information, please visit www.aresmgmt.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Andersson, Deputy Managing Partner
jonas.andersson@slatto.se