Sleepo AB: Förtydligande rörande pressmeddelande från 2018-10-26

Med anledning av det kapitaltillskott som tillfördes bolaget under oktober 2018 önskar Sleepo förtydliga informationen och villkoren kring kapitaltillskottet.

Kapitaltillskottet på 2 mkr är en bryggfinansiering med intentionen att kvitta beloppen i en framtida emission. Ett sådant emissionsbeslut är ej fattat utan kan endast fattas av stämman. För det fall att emissionen blir en s k Leo-emission (16 kap ABL) kommer beslut om emissionen att fattas av stämman med krav på 9/10 majoritet. Löptiden för bryggfinansieringen är fram tills den 31 maj 2019 där bryggfinansieringen skall ha konverterats till aktier i bolaget via nyemission. Det föreligger inga villkor för bolaget om återbetalning efter slutdatumet varför bolaget redovisar kapitaltillskottet som eget kapital.

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt över 499 kr, fri retur och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Spotlight Stock Market.