• Sleepo/

Sleepo slår rekord under Black Friday-veckan med en försäljning som ökade med 80%

Sleepo, en av Sveriges ledande online-aktörer inom möbler och inredning, ökade försäljningen under Black Friday-veckan med 80% jämfört med Black Friday-perioden under föregående år.[1]

Årets Black Friday-vecka innebar såväl order- som besöksrekord för Sleepo. Under veckan besöktes Sleepos hemsida av mer än 200 000 människor, vilket är en ökning med 86%. Sleepo har lyckats väl med att förvalta det stora besökarantalet vilket resulterade i en ökning i antalet kundorders med ca. 100%.

”Tack vare omfattande förberedelser stod vi väl rustade inför årets största försäljningsperiod och kan konstatera att vi fått en glädjande utväxling av de insatser och investeringar som har gjorts. Under Black Friday-veckan har vi effektivt nått ut med vårt erbjudande till kunder via digital annonsering och sociala medier. Genom kontinuerliga investeringar i IT-systemet och satsningar på mobile-first har vi gjort ett utmärkt arbete med att förvalta anstormningen av förväntansfulla kunder och trots en rekordstor orderingång har vi upprätthållit vår höga servicegrad, vilket vi är mycket stolta över. Jag vill därför passa på att tacka våra medarbetare för sitt fantastiska arbete, säger Philip Nickolsten VD för Sleepo.

Med en Black Friday-vecka som överträffade bolagets förväntningar har även november månad slagit försäljningsrekord med en orderingång som uppgick till ca. 15,5 mkr, en ökning med 42%. I och med att årets Black Friday inföll sent på månaden kommer en betydande andel av försäljningen att utlevereras och faktureras under efterföljande månad.

______

[1] Black Friday-veckan 2019 löpte mellan den 25/11 till den 2/12. Black Friday-veckan 2018 löpte mellan den 21/11 till den 26/11.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 december 2019.

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Spotlight Stock Market.