Skrivbordet flyttar in i fritidshuset.

Report this content

I höst lanserar Slettvoll sitt allra första skrivbord, Maud. Lanseringen är en effekt av att allt fler väljer att arbeta från sitt fritidshus framför det traditionella kontoret. Skrivbordet som tillverkas för hand är designat av Norges främsta inredningsdesigner Helene Hennie.

Allt fler svenskar väljer att arbeta från annan plats än på det traditionella kontoret. Enligt en undersökning distansarbetas det i genomsnitt i fyra av tio svenska företag. En annan undersökning visar att var fjärde svensk vill arbeta från fritidshuset, gärna ute i skärgården.

Skrivbordet Maud som lanseras nu efter semestern och lagom till skolstart är det första skrivbordet som skapats i en Slettvoll kollektion. Själva tillverkningen sker för hand utanför natursköna Ålesund, där de skiftande årstiderna och de vackra fjordarna ger inspiration inför varje möbel som tas fram.

- Vi har tillverkat möbler i över 60 år. Det är först nu som vi märker av en efterfrågan på skrivbord då allt fler vill arbeta från en rogivande och inspirerande plats som inte kräver inredning för ett helt hemmakontor. Oftast är det just från sitt hem ute i skärgården, på fjället eller på landet som kommer högst upp på önskelistan. Vi tog fram ett skrivbord som man ska längta efter att sitta vid, som ska vara snyggt och samtidigt ergonomiskt rätt utformat berättar Torill Slettvoll, konceptansvarig och ägare Slettvoll.

Designen på skrivbordet är gjord i samarbete med den framstående designern Helene Hennie, vinnare av det internationella designpriset, The worlds leading interior designer award. Skrivbordet passar lika bra in i vinterstugan på fjället som på landet i skärgården.

- Att denna trend kommit förvånar mig inte, jag är bara tacksam över att jag haft möjligheten att arbeta nära naturen under alla kollektioner som gjorts. Jag tror att Slettvoll blivit ett framgångsrikt internationellt livsstilskoncept mycket tack vare att vi alla i teamet haft närheten till just naturen, och jag hoppas att fler får möjligheten till att få arbeta närmare den berättar Helene Hennie, designer Slettvoll.

Skrivbordet Maud tillverkas i ek och betsas efter beställning i färgerna: mocca, vårbit, antikbrun eller vitpigmenterat.

Priset för skrivbordet Maud är 23 480 kronor och har måtten L: 160 cm, D: 60 cm, H: 78 cm. Skrivbordet ingår i höst - och vinterkollektionen som from 1 september finns i butiken Studio Slettvoll på Regeringsgatan 65.

För mer information:

Liv Norun Moe, Brand Manager

Mobil: +47 913 05 440

E-post: liv.norun.moe@slettvoll.no

För produktutlån, info om kollektionerna och högupplösta bilder:

Charlotte Olsmar, Information & PR, 3

Mobil: +46 (0)709-23 67 31

E-post: charlotte@priestpr.com

Om Slettvoll

Slettvoll är ett norskt möbel – och interiörkoncept som grundades 1951 av familjen Slettvoll. Idag är det dottern Torill Slettvoll som tagit över rodret från sin far och bygger sin dröm; att ta fram möbler och helhetskoncept som fungerar lika väl på Manhattan som i de skandinaviska stugorna. Än idag tillverkas möblerna för hand i den egna fabriken på Sunnmøre utanför natursköna Ålesund som är beläget på Norges norra västland.

Slettvolls vision är att förmedla en avslappnad elegans med möbler som står för hög kvalitet och komfort. Studio Slettvoll har tillsammans 18 butiker fördelat i Norge och Sverige.

Taggar: