Slettvoll möblerar svenska hem med skräddarsydda möbler

Report this content

Norska möbelföretaget Slettvoll, känt för sitt hantverk och sin tidlösa stil, lanserar höstkollektion bestående av tre olika textilserier som ger olika karaktär på möblerna. Möblerna skräddarsys på beställning med möjlighet att skapa unika möbler som passar både på landet och i city.

Utmärkande för höstkollektionen är de eleganta detaljerna, hantverket samt de nya textilierna som formar tre olika stiltyper i kollektionen. Varje möbel tillverkas fortfarande för hand i den egna fabriken utanför Ålesund som har en hantverkstradition från 1950-talet. Varierande träslag och över två hundra olika textilier utgör basutbudet. En av de mest spännande nyheterna är textilierna bestående av grov bambu som ger en silkeslen yta och påminner om Cashmere. Bambu är ett ekologiskt material och medför att textilierna absorberar fukt och är antibakteriella vilket ger en högre livslängd och komfort.

- Inför varje kollektion inspireras vi av att förena vår hantverkstradition med det tidlösa och moderna. Kollektionen passar lika bra i en stuga i Åre, i en Stockholmsvilla som i en lägenhet på Manhattan. Vi vill att möblerna ska skapa ett hem som man alltid längtar tillbaka till och som ska hålla hela livet berättar Liv Norun Moe, Brand Manager Slettvoll

Helene Hennie, Norges mest välkända inredningsdesigner, har designat höstkollektionen där textilierna formar de olika stiltyperna; Classic, Upper middel och Far east.

I höstkollektionen, som beskrivs som stram men samtidigt varm och gästfri, finns det allra första skrivbordet som tillverkats i en Slettvoll kollektion. Tanken är att kunna ha ett hemmakontor i sin egen stuga som också passar med resten av möblemanget.

Höstkollektionen lanseras från och med den 1 september i Studio Slettvoll på Regeringsgatan 65 i Stockholm.

För mer information:

Liv Norun Moe, Brand Manager Slettvoll

Mobil: +47 913 05 440

E-post: liv.norun.moe@slettvoll.no

För produktutlån, info om kollektionerna och högupplösta bilder:

Charlotte Olsmar, Priest PR

Mobil: +46 (0)709-23 67 31

E-post: charlotte@priestpr.com

Om Slettvoll

Slettvoll är ett norskt möbel- och interiörkoncept som grundades 1951 av familjen Slettvoll. Idag gär det dottern Torill Slettvoll som tagit över rodret från sin far och bygger sin dröm; att ta fram möbler och helhetskoncept som fungerar lika väl på Manhattan som i de skandinaviska stugorna. Än idag tillverkas möblerna för hand i den egna fabriken på Sunnmøre utanför natursköna Ålesund som är beläget på Norges norra västland.

Slettvolls vision är att förmedla en avslappnad elegans med möbler som står för hög kvalitet och komfort. Möblerna är designade av Helene Hennie, vinnare av det internationella designpriset; The worlds leading interior designer award. Studio Slettvoll har tillsammans 20 butiker fördelat i Norge och Sverige.

Taggar: