Per Carendi ny VD på SLS Venture

Report this content

Styrelsen i det skandinaviska riskkapitalbolaget SLS Venture har utsett Per Carendi till ny verkställande direktör. Per har mångårig erfarenhet från aktivt styrelsearbete i svenska företag, på senare år med tyngdpunkt inom life science-sektorn. Per är för närvarande styrelseordförande i bland annat SLS Ventures portföljbolag Doxa.

”Av SLS Ventures portföljbolag står en stor del inför kommersialisering, strategiska förvärv, samgåenden eller försäljningar. Per har framgångsrikt varit med och genomdrivit såväl kommersialiseringar som strategiska företagstransaktioner – närmast bland annat försäljningen av Entific och fusionen mellan A+ Science och Vita Nova Ventures – och har därmed den kompetens och de erfarenheter vi behöver i detta skede för att på bästa sätt förvalta de värden som finns i vår portfölj”, säger Lars Ingelmark, ordförande SLS Venture.

Per Carendi tillträder den 1:a oktober 2007. Han ersätter Jonas Frick som efter 4,5 år har valt att lämna bolaget.