Årets djurtransportör 2011 kommer från Järvsö

Report this content

Djuromsorg, punktlighet och stort kundfokus gör att SLS, Scans inköpsbolag, utsett Sune Olsson och sonen Per på Sune Olsson Åkeri AB i Järvsö, till Årets djurtransportör 2011.

– Vi är mycket stolta över våra svenska djurtransportörer och vill genom utmärkelsen Årets djurtransportör lyfta fram den transportör som vi anser gjort en extra bra insats under året. Våra djurtransportörer är en mycket viktig länk mellan SLS och våra svenska leverantörer av nöt, lamm och gris. Det är tack vare detta goda samarbete som vi kan erbjuda kött- och charkprodukter från Scan med 100% svenskt kött året om, säger Fredrik Jönsson, VD SLS.

Årets djurtransportör är ett nyinstiftat pris och vinnare utses bland SLS djurtransportörer. Genom utmärkelsen vill vi på SLS förmedla den mycket positiva respons vi kontinuerligt får från våra djurleverantörer tillbaka till våra transportörer. Nomineringen till Årets djurtransportör har skett av SLS inköpare, som dagligen är ute och besöker våra leverantörer. De nominerade transportörerna har bedömts enligt kriterierna:

• Har bra djuröga och främjar djurens naturliga beteende vid transport så att de mår bra.
  • Framåtanda genom kontinuerlig utveckling och nytänk för att förbättra sin verksamhet.
  • Professionell affärspartner som sätter kunden och djurleverantörernas önskemål i fokus.

Motivering till Årets djurtransportör 2011:

Sune har under många år varit en mycket omtyckt transportör i Hälsingland, södra Medelpad, Härjedalen och Gästrikland. Efter de nya avtalsförhandlingarna sommaren 2011 har Sune även körningar i större delen av Dalarna. Sune med sonen Per är oerhört måna om våra leverantörer och har en mycket hög servicegrad, samtidigt som de med tydlighet visar att det är SLS som är deras uppdragsgivare. De sätter djurens välmående i centrum, är hela tiden på alerten och meddelar snabbt vid avvikelser. Vi på SLS är stolta över att det utmärkta sätt som Sune och Per transporterar djur från våra utvalda svenska gårdar.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Jönsson, vd SLS, telefon: 070-221 50 02
Sara Hoff, kommunikationschef SLS, telefon: 070-548 41 78
Sune Olsson, Årets djurtransportör 2011, telefon: 070-378 96 76

SLS är en långsiktig, lönsam affärspartner!
Svenska Livdjur & Service (SLS) är Scan ABs helägda inköpsbolag av levande svenska slaktdjur. Totalt har företaget ca 40 medarbetare som utgår från 12 olika orter från norr till söder. Vi har alla ett stort fokus på gemensam lönsamhet och med marknadsmässiga priser vill vi bygga långsiktiga affärsrelationer med våra 14 000 kontraktsleverantörer. Du kan räkna med oss!

Scan – bry dig om vad du äter
Scan är ett av Sveriges mest omtyckta varumärken och förknippas med svenskt ursprung, trygghet och kvalitet. Genom vårt arbete från gård till bord har vi unik kontroll på djuromsorg, miljö och kvalitet. Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 23 Mdr SEK.

Taggar: