AB InBev ny leverantör av öl till Smaka på Stockholm

Report this content

Smaka på Stockholm som genomförs 5-9 juni i Kungsträdgården är en av världens största matfestivaler. Temat på evenemanget är innovation, hållbarhet och framtidens lösningar inom mat och dryck. Ny ölleverantör till Smaka på Stockholm är Anheuser-Busch InBev.

Anheuser-Busch InBev är världens största bryggeribolag med över 500 varumärken där exempelvis Stella Artois, Corona och Budweiser ingår. Företaget tillverkar åtta av världens tio mest värdefulla varumärken och har över 600 års erfarenhet av ölbryggning. Nu blir AB InBev huvudleverantör av öl till matfestivalen Smaka på Stockholm.

– Vi är väldigt glada och stolta över samarbetet med Smaka på Stockholm. Tillsammans ser vi fram emot att skapa engagerande öl- och matupplevelser, säger Christophe Stevens, Area Director Nordics at AB InBev. Med vår bryggkompetens och breda portfölj av internationella märken ser vi oss kunna ge nya värden till festivalen. Samtidigt vill vi även inspirera människor att njuta av mat och dryck på ett mer hälsosamt och hållbart sätt

AB InBev värnar om sitt långa arv inom ölbryggning men skapar även nya spännande öl och tillfällen för konsumenter. För att tillgodose det ökande hälsointresset satsar bryggföretaget exempelvis stort på alkoholfria öl samt öl med låg alkoholhalt. Vidare har AB InBev satt upp ambitiösa klimatmål till 2025 inom områden som förnyelsebar energi, återvinningsbara förpackningar och tillgång till rent vatten.

– Valet av AB InBev som ny dryckesleverantör var enkelt då de aktivt och globalt verkar för att minska klimatavtrycket och öka sin positiva påverkan på världen, säger Anders Sewerin som driver Smaka på Stockholm. Att de har en lång bryggtradition och ett imponerande sortiment av god öl i sin portfölj är givetvis också en stor fördel.

Smaka på Stockholm består av bland annat 32 restauranger och food trucks, Foodtech Village med tekniska innovationer inom området, bagare och mathantverkare från hela landet samt matsamtal, underhållning och matlagningsklasser.

För mer information kontakta:
Anders Sewerin, grundare till Smaka på Stockholm

För fler bilder:

OM SMAKA PÅ STOCKHOLM
Smaka på Stockholm är Sveriges största årligen återkommande evenemang med över 350 000 personer besökare i Kungsträdgården. Matfestivalen som är en av världens största fokuserar på framtidens mat utifrån smak, hållbarhet och hälsa. 2019 går evenemanget av stapeln mellan 5-9 juni. Evenemanget drivs av Anders Sewerin och Johan Turesson.

www.smakapastockholm.se

Taggar:

Snabbfakta

Smaka på Stockholm som genomförs 5-9 juni i Kungsträdgården är Sveriges största återkommande evenemang. Temat på festivalen är innovation, hållbarhet och framtidens lösningar inom mat och dryck. Ny ölleverantör till Smaka på Stockholm är Anheuser-Busch InBev.

Citat

Vi är väldigt glada och stolta över samarbetet med Smaka på Stockholm. Tillsammans ser vi fram emot att skapa engagerande öl- och matupplevelser. Med vår bryggkompetens och breda portfölj av internationella märken ser vi oss kunna ge nya värden till festivalen. Samtidigt vill vi även inspirera människor att njuta av mat och dryck på ett mer hälsosamt och hållbart sätt.
Christophe Stevens, Area Director Nordics at AB InBev
– Valet av AB InBev som ny dryckesleverantör var enkelt då de aktivt och globalt verkar för att minska klimatavtrycket och öka sin positiva påverkan på världen. Att de har en lång bryggtradition och ett imponerande sortiment av god öl i sin portfölj är givetvis också en stor fördel.
Anders Sewerin, som driver Smaka på Stockholm.