Smart Eye deltar på Erik Pensers Bolagsdag

Smart Eye:s VD Martin Krantz kommer idag den 7 mars klockan 16.00 presentera bolaget på Erik Pensers Bolagsdag.

Bolagsdagen börjar klockan 13.00 och pågår till klockan 18.00 hos Erik Penser Bank, Apelbergsgatan 27 i Stockholm. Smart Eye deltar tillsammans med 15 övriga bolag, varje bolag har 45 minuter till sitt förfogande då de får möjlighet att presentera sitt företag för investerare. Smart Eye representeras av dess VD Martin Krantz.

Smart Eye grundades för att överbrygga avståndet mellan människa och maskin för en bättre framtid genom banbrytande eyetrackingteknologi som förstår, stödjer och förutser mänskliga intentioner och handlingar. Genom att kombinera djup teknisk kompetens med lekfull kreativitet, består Smart Eye av två affärsområden. Affärsområdet Research Instruments tillhandahåller hög prestanda i komplexa, verklighetsnära situationer, och banar väg för nya insikter inom rymd-, flyg-, fordonsindustrin, psykologi, neurovetenskap, medicinsk och klinisk forskning. Affärsområdet Applied Solutions mjukvara ingår i nästa generations fordon och hjälper bilindustrin att ta ytterligare ett steg mot självkörande fordon.

Smart Eye grundades år 1999 och har kontor i Göteborg och Michigan, USA, liksom partners, återförsäljare och distributörer i Europa, USA och APAC. Bolagets produkter och lösningar används av mer än 700 kunder över hela världen och av ledande forskargrupper, varumärken och laboratorier såsom US Air Force, Nasa, BMW, Lockheed Martin, Audi, Boeing, Volvo, GM, med flera.