Smart Eye tillkännager namnet på ytterligare två bilmodeller

Idag tillkännager Smart Eye namnet på två ytterligare bilmodeller från BMW: BMW X3 och BMW X4.

Smart Eyes DMS-teknik kommer hjälpa till med att förstå och tolka bilförarens uppmärksamhetstillstånd, fokus och potentiella dåsighet. Detta för att enklare assistera föraren i nödvändiga situationer, något som även uppfyller kraven i EU:s utökade agenda och godkända förslag för bilsäkerhet.

Smart Eye är stolta över att vara en anförtrodd partner till BMW för kommande generationens semi-autonoma bilar och att bana vägen för en högkvalitativ och säker bilkörning.

BMW X3 och BMW X4 är två av de 43 design-wins som Smart Eye erhållit från sex OEM:s. I ett tidigare pressmeddelande gav Smart Eye namnet på de två första bilmodellerna lanserade med BMW; BMW X5 och BMW 8-serien, som också innehåller Smart Eyes teknik.

För mer information:

Telefon: +46 70-329 26 98

Sedan 1999 har Smart Eye utvecklat AI i form av eyetrackingteknik som förstår, stödjer och förutser en individs intentioner och handlingar. Genom att noggrant studera en persons öga, ansikte och huvudrörelser kan vår teknik dra slutsatser om individens medvetenhet och mentala status.
Idag finns vår eyetracking i nästa generations bilar och hjälper bilindustrin ta ett viktigt kliv mot säkrare och mer miljövänliga transportlösningar. Smart Eyes lösningar för forskningsindustrin ger nya möjligheter i komplicerade och verkliga situationer och leder vägen mot nya insikter inom rymd- och flygplansindustrin, psykologi, neurovetenskap, medicin och teknisk research.

Smart Eyes huvudkontor är beläget i Göteborg, men kontor finns även i USA, Japan och Kina. Utöver det har man även partners, återförsäljare och distributörer på flera platser i Europa, USA och APAC. Smart Eyes lösningar används över hela världen av mer än 700 partners och kunder; ledande forskningsgrupper, varumärken och laboratorier så som US Air Force, NASA, BMW, Lockheed Martin, Audi, Boeing, Volvo, GM för att nämna några.

Smart Eye är noterade på First North. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser och nås på 08-463 8000 eller certifiedadviser@penser.se.

Taggar: