moderniserad - eldriven version till hösten

Report this content

www.mercedespress.info Priserna är oförändrade I vår lanseras smart fortwo i en moderniserad version med ny front och exklusivare inredning, utan att prisbilden ändras. Tekniken på de bensin-respektive dieseldrivna versionerna är optimerad för låg förbrukning och därmed miljöbelastning.

smart har tillverkat 1,3 miljoner fortwo sedan starten 1998. Drygt hundra tusen (101 996) smart såldes på världsmarknaden förra året. Det var en ökning med 4,6 procent jämfört med året innan.

Den moderniserade modellen kännetecknas av större grill med smarts kromade logotype i centrum. Horisontella, LED körljus, större spoiler, kraftigare sidobalkar, på sidorna och en modifierad bakspoiler. Till smart fortwo finns tre olika typer av fälgar att välja bland. Genomgående är som tidigare att passion-versionen har ett exklusivare utseende än pure.

Interiört följs det elegantare utseende upp med läderklädsel som alternativ och läderimitation på dörrar och panel.

smart fortwo prislista, utrustning, teknisk data finns på www.mercedespress.info

För mer information PR Man Mercedes-Benz Sverige AB Sverker Dahl mobile phone +46 705 91 55 00 Phone: +46 40 671 84 71 Fax: +46 40 671 84 70