Smartclip i globalt samarbete med Samsung Electronics

Report this content

Partnerskapet omfattar 19 länder i Nordamerika, Europa, Ryssland och Australien och kommer att leverera tv-reklam på Samsungs Smart TV och Blu-ray-spelare.

Stockholm, 3 April 2013 - Idag meddelar smartclip och Samsung Electronics Co Ltd ett globalt partnerskap för Samsungs Smart TV och Blu- ray-spelare via Samsungs digitala reklamplattform, Samsung AdHub. Samsung AdHub har drivit utvecklingen för reklam på ”smarta enheter” såsom smarphones, läsplattor och Connected TVs. smartclip kommer att vara en viktig partner för att öka försäljningen av Connected-tv-reklam i 19 länder.

Detta innebär en stor möjlighet för annonsörer att nå ”early adopters” på en såväl lokal som global skala. Annonsörer kommer att kunna rikta sig mot sina specifika målgrupper under hela deras Smart TV-användande. Genom Samsungs Smart TV kan annonsörer dra nytta av de kreativa möjligheter och funktioner som gör att konsumenternas engagemang till varumärket ökar.

Jean-Pierre Fumagalli, CEO på smartclip, säger: "Vi är jätteglada att samarbeta med den främsta TV-tillverkaren på alla dessa marknader. Samsungs räckvidd vad gäller Smart TV är ett fantastiskt tillägg i smartclip Connected TV-portfölj och det är mycket attraktivt för våra annonsörer. Den här målgruppen är också mycket relevant för många av våra annonsörer som vill nå en sofistikerad demografisk grupp människor som är medvetna och i den teknologiska framkanten. Marknadsförare och medieplanerare kan lägga till Connected TVs i den digitala portföljmixen och nå konsumenter på fler plattformar."

smartclip har kunnat erbjuda tv-reklam på Connected TV sedan 2009 och utnyttjar multi-screen strategin för alla digitala enheter med en stor erfarenhet på internationell nivå. Företaget är redan integrerat med en mängd program som finns tillgängliga på Connected TV. Den sofistikerade leveransen av annonsering genom annonsservrar garanterar en mer exakt och optimerad annonsvisning till önskad målgrupp. Detta, i kombination med mycket engagerande reklamlösningar och innovativa format för stora skärmar som får konsumenten att gå från ett passivt läge till att aktivt engagera sig med varumärket genom klickbara annonser, landningssidor optimerade för TV-skärmar, videor produkt, applikationer och andra interaktiva verktyg.

My Lundberg
Phone
: 46 70 361 18 10
lundberg@smartclip.com

Om smartclip

smartclip (www.smartclip.com) – multiscreen-plattformen för video- och varumärkesannonsering, är en plattform speciellt utvecklad för videoannonsering över alla typer av internet-anslutna enheter som smartphones, surfplattor, spelkonsoler, settopboxar och Connected TV, utöver den klassiska PC:n. Företaget hjälper annonsörer och mediebyråer att nå sina målkunder. Publicisterna får fördelarna av specialutvecklade och innovativa teknologiska lösningar som monetariserar deras videoinnehåll. smartclip, med huvudkontor i Hamburg, Tyskland och omfattande verksamhet i Europa, Australien, USA och Latinamerika, flyttar fram frontlinjen för digital videoannonsering. Företaget är ett helägt dotterbolag till Adconion Media Group, som med sina 24 kontor täcker in 20 länder över hela världen.

Taggar: