Smartclip i nordiskt samarbete med VideofyMe

Report this content

Stockholm, 2013-01-24 - VideofyMe tecknar exklusivt avtal med video- och annonsnätverket smartclip som blir ensam ansvarig för all försäljning, innefattande cirka 1,7 miljon videovisningar per vecka i Norden. Avtalet innefattar alla plattformar som VideofyMe använder sig av, från klassisk web-användande till smartphones och läsplattor.

VideofyMe är en videotjänst med över 100 000 bloggar, webbsajter och publicister i Norden som använder tjänsten för att skapa och dela videoklipp till bloggar och andra sociala nätverk. VideofyMe erbjuder annonsörer ett preroll-utrymme med 250 000 aktivt startade videoklipp per dag i Norden.

-Sedan vi lanserade vår mobilapp i juni har den snabbt växt bland nordiska bloggare och vi ser idag att över 50% av trafiken kommer från appen, en siffra som ökar varje dag. Vi arbetar nu för att utveckla appen med målet att gå från 250 000 till 1 000 000 videovisningar per dag. smartclip är därför med många annonsörer och bra täckning över hela norden en perfekt partner för oss, säger Robert Mellberg, grundare och VD för VideofyMe.

-Samarbetet innebär att vi adderar en stor räckvidd i segmentet yngre vuxna mellan 15-34 år. Framförallt kan vi med hjälp av VideofyMe nå unga kvinnor, en kommersiellt stark målgrupp som annars är svår att hitta i samma utsträckning som de manliga WebTV-tittarna, säger Jonas Rundgren, Business Development Director på smartclip Nordics. Att VideofyMe dessutom är framtidsorienterade och satsar på att få sina användare att såväl konsumera som producera innehåll från flera olika plattformar stämmer väl överens med vad vi som multiplattforms-leverantör eftersträvar, fortsätter han.

VideofyMe och smartclip har samarbetat sedan hösten 2010 men det nya avtalet som började gälla den 1a januari i år innebär att smartclip får exklusivt ansvar för allt sälj och administration.

My Lundberg
Phone
: +46 70 361 18 10
lundberg@smartclip.com

Om smartclip

smartclip (www.smartclip.com) – multiscreen-plattformen för video- och varumärkesannonsering, är en plattform speciellt utvecklad för videoannonsering över alla typer av internet-anslutna enheter som smartphones, surfplattor, spelkonsoler, settopboxar och Connected TV, utöver den klassiska PC:n. Företaget hjälper annonsörer och mediebyråer att nå sina målkunder. Publicisterna får fördelarna av specialutvecklade och innovativa teknologiska lösningar som monetariserar deras videoinnehåll. smartclip, med huvudkontor i Hamburg, Tyskland och omfattande verksamhet i Europa, Australien, USA och Latinamerika, flyttar fram frontlinjen för digital videoannonsering. Företaget är ett helägt dotterbolag till Adconion Media Group, som med sina 24 kontor täcker in 20 länder över hela världen.