• smartclip Nordics/

VICE Media ingår samarbete med smartclip för att kunna erbjuda ett komplett premiumvideopaket för publicister och mediebolag

Report this content

STOCKHOLM, 3e juli, 2015 – Världens främsta innehållsskapande och ledande ungdomsmedieföretag VICE Media går idag ut med ett nytt strategiskt samarbete med reklam- och teknikplattformen smartclip.

VICE lanserade nyligen sin egen VICE media player som ger mediabolag och publicister enkel åtkomst till premium videoinnehåll. Nu ingår VICE och smartclip ett samarbete för att säkerställa att tjänsten annonsfinansieras maximalt genom att integrera med SmartX, smartclips snabbt växande plattform för programmatic video, vilken möjliggör leverans av video annonser på olika plattformar och format. Det strategiska samarbetet kommer kunna erbjuda mediebolag och publicister ett starkt och unikt premiumpaket för online video med en väldigt låg instegströskel för användande.

"Online Video växer snabbare än någonsin och allt tyder på samma faktum: publicisterna måste få rätsida på online video. Genom vårt arbete med många publicister runt om i världen vet vi allt om de verkliga utmaningar och hinder som mediebolag står inför när det kommer till att knäcka koden för en lönsam online video-strategi. Idag är det mycket kostsamt att producera, lagra och strömma videoinnehåll och utmaningen därtill i att kunna tjäna pengar på de ofta begränsade volymer med en kostsam teknik som skall fungera över flera plattformar och enheter", säger Jonas Rundgren, Business Development & Global Media Director på smartclip norra Europa.

Rundgren forstätter: "Tillsammans med VICE kan smartclip göra det lättare för publicister och medieägarna att komma åt och tjäna pengar på premiumvideoinnehåll över flera enheter, allt i en och samma tjänst. Om man ser ur ett bredare perspektiv strävar vi också efter att ge video-branschen en välbehövlig push i rätt riktning vad beträffar premium innehåll"

Samarbetet kommer att träda i kraft och finnas tillgängligt för mediebolag och publicister i hela Europa från och med juli i år, 2015.

My Lundberg
Phone
: 46 70 361 18 10
lundberg@smartclip.com

About smartclip

As a leading video advertising technology company, smartclip offers a true multi-screen advertising experience across all digital devices with our proprietary programmatic system, the SmartX Platform. We provide yield-optimiszd content monetization for connected TVs, smart TVs, linear TV, mobile devices and over the web. smartclip pioneers the future of TV brand advertising delivery and creates innovative solutions for interactive brand experience by optimizing media efficiency, reach and audience targeting. The company maintains its corporate headquarters in Hamburg, with an extensive network of offices throughout Europe and Latin America. For more information, visit www.smartclip.com or follow us on Twitter and LinkedIn.

Taggar:

Citat