Bygglet förenklar budgetarbetet i byggbranschen med ny Projektbudget-funktion

I byggbranschen idag är det en stor utmaning att hålla ordning på projektens budgetar. Med allt från svängande materialkostnader till oväntade förseningar kan det snabbt bli både komplicerat och överväldigande att ha kontroll över ekonomin i ett projekt. För att hjälpa byggföretag hantera dessa utmaningar har Bygglet lanserat sin nya funktion Projektbudget, som är utformad för att förenkla budgetarbetet, förbättra kostnadsuppföljningen och öka lönsamheten.

Gör projektbudgeteringen enklare
Att hålla koll på ekonomin i ett projekt kan vara krävande, men Bygglets Projektbudget gör arbetet smidigare. Den ger dig bättre möjligheter att planera effektivt, följa upp kostnader och identifiera risker i tid så att du undviker oväntade utgifter

Läs mer om funktionen på Bygglet.com: https://bygglet.com/funktion/projektbudget/

Vad är Bygglets Projektbudget?
Bygglet Projektbudget är en omfattande lösning designad för att hjälpa byggföretag att hantera sina projektbudgetar på ett effektivt och enkelt sätt. Genom att använda Bygglet Projektbudget kan du få en klar översikt över dina projektkostnader, intäkter och lönsamhet, vilket hjälper dig att fatta välgrundade beslut och hålla dina projekt inom budget.

En av de många nöjda kunder som har börjat använda Projektbudget är Robert Wiklund från Kök & Inredning AB.

"Bygglets Projektbudget har gett oss den realtidsövervakning vi behövde, och ersatt de Excel-ark vi tidigare använde. Nu kan vi följa kostnaderna när de uppstår och justera innan det är för sent. Det är ett fantastiskt verktyg som jag tycker alla företag borde ha. Tack Bygglet!"

Är du intresserad av att se mer av funktionen? Boka en kostnadsfri visning med teamet på Bygglet: https://bygglet.com/boka-demo/

Fördelar med Bygglet Projektbudget
Bygglets Projektbudget ger många fördelar som gör hanteringen av byggprojekt mer effektiv. Funktionen ger förbättrad ekonomisk kontroll genom att ge dig full insyn i ditt projekts kostnader och intäkter, vilket minskar risken för budgetöverskridanden och oväntade ekonomiska överraskningar.

Systemet automatiserar processer genom att synkronisera data från Bygglets befintliga funktioner, vilket eliminerar behovet av manuella inmatningar – när din budget väl är satt, spåras allt automatiskt. Detta möjliggör snabbare beslutsfattande då du kan lita på realtidsdata och detaljerade rapporter för att fatta informerade beslut.

Dessutom sparar Bygglets Projektbudget tid genom att eliminera behovet av komplicerade och tidskrävande Excel-filer, vilket effektiviserar projektledningen och frigör värdefulla resurser.

Så funkar Bygglet Projektbudget
Bygglets Projektbudget erbjuder en rad funktioner som gör budgethantering enkel och effektiv. Du kan skapa detaljerade budgetar för dina projekt, där kostnader för arbetskraft, material och utrustning specificeras, och använda anpassningsbara mallar för olika projektbehov.

Kostnadsspårningen sker i realtid, vilket gör det möjligt att tidigt upptäcka avvikelser från budgeten, och tack vare automatisk synkronisering med leverantörssystem och bokföringsprogram importeras kostnadsdata smidigt.

Dessutom kan du generera detaljerade ekonomiska rapporter och få en snabb överblick av projektets status med visuella dashboardar. För att förbättra samarbetet kan du enkelt hålla kunder uppdaterade om projektets kostnader och lägga till kommentarer direkt i budgetdokumenten för att säkerställa en tydlig kommunikation.

Om SmartCraft och Bygglet
SmartCraft är den ledande nordiska leverantören av SaaS-lösningar för små och medelstora företag inom byggsektorn. Koncernen har för närvarande mer än 13 300 kunder och 260 anställda fördelade över Norge, Sverige, Finland och Storbritannien. Lösningen, Bygglet, täcker alla behov från offerter, tid och material, projektledning och resursplanering till fakturering och uppföljning.

För mer information, vänligen kontakta:
Hanna Konyi, Country Manager Sweden
Email: hanna.konyi@smartcraft.com