NT SmartWork ska bli störst i Sverige inom elektronisk ärendehantering

Report this content

Extend och Nässjötryckeriet bildar nytt bolag: NT SmartWork ska bli störst i Sverige inom elektronisk ärendehantering De har samarbetat i flera års tid. Nu bildar IT-konsultbolaget Extend och Nässjötryckeriet ett gemensamt bolag - NT SmartWork. - Vi befinner oss vid den absoluta frontlinjen inom området e-blanketter och elektronisk ärendehantering. Inom tre år ska vi dessutom vara störst på denna växande marknad, säger Pontus Petersson, VD för NT SmartWork. IT-konsultbolaget Extend inriktar sig framförallt mot logistik- och logistikintensiva företag. Nässjötryckeriet, som omsatte 557 miljoner SEK under 2001, är ett grafiskt IT-företag vars affärsidé är att utveckla tidsbesparande dokumenthanteringssystem åt sina kunder. - Utifrån de två bolagens kompetensområden har vi tillsammans utvecklat system, produkter och tjänster för att underlätta informationsflödet i digitala nätverk med hjälp av e-blanketter och elektronisk ärendehantering, säger Pontus Petersson, VD både för Extend och det nya bolaget NT SmartWork. Affärsidén bygger på den enkla principen att mindre papper kostar mindre pengar. Och ett företag som har mindre papper att hantera, sparar tid. NT SmartWork arbetar som en ASP, Active Service Provider, vilket ur kundens perspektiv innebär minimal teknisk implementering. Vilken typ av dokument det är fråga om, spelar ingen roll. Inte heller vilken IT-miljö kunden jobbar i. - Rent konkret innebär detta att du kan fylla i en kreditansökan åt en kund direkt i datorn - och få svar inom loppet av några sekunder, säger Pontus Petersson. Det innebär också att all typ av orderhantering, från offertförfarandet fram till faktureringen, går både snabbare och enklare. För ytterligare information: Pontus Petersson, VD för Extend och NT SmartWork, 0380-797 00, 0704-16 70 00 Karl-Anders Bringfeldt, marknadschef NT SmartWork, 0380-797 00, 0708-33 79 20 Greger Cedertun, vice VD, Nässjötryckeriet, 0380-797 00, 0705-30 83 44 www.nassjotryckeriet.se Om Extend: Extend är ett litet företag som får stora saker att hända. Bolaget bildades 1998 och inriktar sig framför allt på logistik- och logistikintensiva företag vars konkurrenskraft till stor del baseras på IT-teknik. I dag har bolaget 20 medarbetare fördelade på två kontor - ett i Nässjö och ett i Lund. Om Nässjötryckeriet: Nässjötryckeriet grundades 1923, ingår sedan 1983 i HERENCO-koncernen och erbjuder kunderna ett brett urval produkter och högteknologiska tjänster via fem affärsområden: NT Nässjötryckeriet, NT Mediaprint, NT Värdetryck, NT Etikett samt NT SmartWork. Nässjötryckeriet har försäljningskontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Produktionen och huvudkontoret är förlagda i Nässjö. Under 2001 hade Nässjötryckeriet 409 medarbetare och en omsättning på 557 miljoner SEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00240/wkr0002.pdf