SmellWell skalar upp globalt tillsammans med The Active Brands Group Scandinavia

Report this content

Som ett steg i SmellWell’s nya expansionsstrategi och mål att dubbla omsättningen för 2020, ingår nu SmellWell AB och The Active Brands Group Scandinavia AB (ABG) ett sammarbete där ABG blir ny distributör för SmellWell i delar av Norden och Sydostasien. SmellWell’s innovativa produktserier som avser att skydda och ta hand om skor, idrottsutrustning och funktionskläder blir det senaste tillskottet i ABGs varumärkesportfölj

– Det är med glädje och spänning som vi ingår samarbete med The Active Brands Group Scandinavia AB. Partnerskapet kommer möjliggöra bättre tillvaratagande av SmellWells möjligheter i  Norden samt ökad närvaro på tillväxtmarknader. ABG delar samma ambition och målsättning och är därför en optimal samarbetspartner. Extra spännande är att ha de ”ombord” i lanseringen av en rad nya produkter 2020. Först ut är det nya Svanenmärkta tvättmedlet Laundry Capsules. Vi vill även passa på att tacka NIO AB för flera års hårt arbete som lagt grunden till framgången i Sverige säger Johan Roussetos, CEO, SmellWell AB.

Sport, fritid och en aktiv livsstil förenar företagen. Idag finns ABG’s ortopediska varumärke Aetrex och Ortho Movement’s aktivitetssulor på kedjor som Stadium och XXL i Norden och SuperSports i Thailand och Vietnam.

–Vi har sett en efterfrågan av SmellWells produkter när vi är ute och pratar med våra kunder både i Norden, Europa, USA och Asien. Vi tror att SmellWells produkter kommer till sin rätt i vår sportiga portfölj och ser mycket fram emot samarbetet. Samarbetet passar bra i den expansionsfas vårt företag befinner sig, säger Pierre Garami, VP International Sales, ABG.

I helgen lanserades SmellWell Laundry Capsules, ett tvättmedel speciellt framtaget för sport och funktionskläder i alla Stadiums butiker i Sverige. Näst på tur står Tyskland, Österrike, Finland och Norge.

The Active Brands Group Scandinavia AB - Active brands for active people –  ABG är en internationell företagsgrupp inriktad mot innovativa produkter relaterade till sport & hälsa. Vi är ett diversifierat team med lång erfarenhet från produktutveckling, inköp, försäljning, e-handel, marknadsföring och distribution. Vi vill växa med våra befintliga varumärken och genom förvärv och partnerskap.

SmellWell är ett svenskt företag med ambitionen att utveckla innovativa lösningar som hjälper människor i rörelse att känna sig självsäkra och fräscha i alla situationer. Tillsammans med idrottare och forskare utvecklar vi idag produkter som syftar till att främja en aktiv och hållbar livsstil. Vi strävar efter att skapa positiva effekter för samhället genom att göra det enkelt att ta hand om sina skor, träningskläder och utrustning, så att de fungerar bättre och håller längre.

För mer information:
Marie Rahm Ridell
marie@smellwell.com

www.smellwell.com

Marie Ridell

Marketing & Business Development

SmellWell har som ambition att utveckla produkter som håller människor i rörelse, självsäkra och fräscha samt främja en aktiv och hållbar livsstil. SmellWell gör det enkelt att ta hand om favoritskor, utrustning och träningskläder, vilket gör att de fungerar bättre och håller längre. SmellWell verkar aktivt för att minimera människans miljöpåverkan och skapa positiva effekter i samhället. Alla våra produkter är ansvarsfullt producerade, skonsamma mot miljön och syftar till att förlänga livslängden för skor, kläder och träningsutrustning.

Citat

–Det är med glädje och spänning som vi ingår samarbete med The Active Brands Group. Partnerskapet kommer möjliggöra bättre tillvaratagande av SmellWells möjligheter i  Norden samt ökad närvaro på tillväxtmarknader. ABG delar vår ambition och målsättning och är därför en optimal samarbetspartner för vår fortsatta expansion. Extra spännande är att ha de ”ombord” inför lanseringen av en rad nya produkter 2020. Först ut är det nya Svanenmärkta tvättmedlet Laundry Capsules. Vi vill även passa på att tacka NIO AB för flera års hårt arbete som lagt grunden till framgången i Sverige säger Johan Roussetos, CEO, SmellWell AB.
Johan Roussetos, CEO, SmellWell AB
–Vi har sett en efterfrågan av SmellWells produkter när vi är ute och pratar med våra kunder både i Norden, Europa, USA och Asien. Vi tror att SmellWell’s produkter kommer till sin rätt i vår sportiga portfölj och ser mycket fram emot samarbetet. Samarbetet passar bra i den expansionsfas vårt företag befinner sig, säger Pierre Garami, VP International Sales, ABG.
Pierre Garami, VP International Sales, ABG