SmellWell x FILA i Europas största skoåterförsäljare Deichmann

Report this content

I ett exklusivt samarbete med FILA finns nu SmellWell Freshener Inserts tillgängliga i över 2500 Deichmann- och Dosenbachbutiker i Tyskland, Österrike och Schweiz. Samarbetet rullades ut under december 2019 och blev en omedelbar succé då fler butiker sålde slut redan under julhandeln.

Det svenska företaget SmellWell utvecklar produkter som håller aktiva människor fräscha och självsäkra samtidigt som de främjar en hållbar livsstil. Freshener Inserts är en innovativ och effektiv lösning för att bevara skorna fräscha längre. De innehåller en unik blandning av mikroporös Moso-bambu och naturliga mineraler som avfuktar, deodoriserar samt motverkar uppkomsten av bakterier.

-Vi har under 2019 gjort stora framsteg inom sportsegmentet i Tyskland och Österrike och våra produkter finns nu tillgängliga hos t.ex. Intersport och Sport2000. Med en lång tradition inom sport och stark relevans i dagens street fashion är FILA en idealisk samarbetspartner för DACH-regionen. Vår ambition är att skapa positiva effekter för samhället genom att förlänga livslängden för skor, utrustning och kläder och vi är glada och entusiastiska över att vår mission uppmärksammas och delas av FILA och Deichmann. Johan Roussetos, VD SmellWell.

SmellWell är ett svenskt företag med ambition att erbjuda produkter som håller aktiva människor fräscha och självsäkra i alla situationer. Tillsammans med idrottare och forskare utvecklar vi idag lösningar som syftar till att främja en aktiv och hållbar livsstil. Vår mission är att skapa positiva effekter för samhället genom att göra det enkelt att ta hand om skor, träningskläder och utrustning, så att de fungerar bättre och håller längre.

Citat

Johan Roussetos, VD SmellWell