Smoltek Nanotech Holding AB – Kommuniké från årsstämma

KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA 2019-05-16

• Advokat Dag Fredlund valdes till ordförande att leda årsstämman
  • Vid stämman var 3 233 963 (60,86 procent) aktier av totalt 5 314 450 aktier representerade.
  • Stämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkning enligt styrelsens förslag
  • Stämman beslutade att disponera årets resultat i enlighet med styrelsens förslag
  • Styrelsens ledamöter samt verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret
  • Stämman fastställde styrelsens arvode till 11 prisbasbelopp varav ordförande med 3 prisbasbelopp och 2 prisbasbelopp vardera till övriga ledamöter. Arvode till revisorn beslutades utgå enligt godkänd räkning.
  • Stämman valde följande till styrelseledamöter till och med nästa årsstämma har hållits: Peter Augustsson (omval), Peter Enoksson (omval), Finn Gramnaes (omval), Bo Hedfors (omval) samt Gustav Brismark (nyval).
  • Stämman valde Grant Thornton Sweden AB till revisionsbolag. Grant Thornton Sweden AB har meddelat att Zlatan Mitrovic utsetts till huvudansvarig revisor.
  • Stämman beslutade om emission av högst 20 300 teckningsoptioner enligt i kallelsen infört förslag. Priset för optionen är 7,39 kronor och teckningskursen per aktie är 120 kr. De huvudsakliga villkoren för teckningsoptionerna framgår av kallelsen till årsstämman.
  • Stämman beslutade om emission av högst 89 000 teckningsoptioner enligt i kallelsen infört förslag. Priset för optionen är 7,39 kronor och teckningskursen per aktie är 120 kr. De huvudsakliga villkoren för teckningsoptionerna framgår av kallelsen till årsstämman.

Alla beslut var enhälliga.

För ytterligare information kontakta:

Smoltek Nanotech Holding AB (publ)

Kontakta VD Anders Johansson på 0708-39 36 93 eller anders@smoltek.com

Smoltek är ett globalt verksamt företag som utvecklar processteknik och koncept för applikationer baserade på kolnanoteknik, i första hand för halvledarindustrin. Bolaget skyddar sin unika teknik genom en omfattande och växande patentportfölj, bestående av ett 80-tal sökta patent varav 53 stycken idag är beviljade.

Marknadssegmentet där Smoltek huvudsakligen är verksamt benämns som ”advanced packaging” (avancerad kretspaketering) och bedöms av marknadsundersökningsföretaget Yolé Developpement i rapporten ”Status of the Advanced Packaging Industry 2018”, växa med en genomsnittlig tillväxt per år (CAGR) om 7,0 procent under perioden 2017-2023 och uppnå ett marknadsvärde om 39,0 MdUSD år 2023.

Bolagets aktie är listad på Spotlight Stockmarket sedan 2018-02-26 under kortnamn SMOL.