Smoltek och YAGEO presenterar teknik för ultratunna kondensatorer

Smoltek Nanotech Holding AB (“Smoltek”) meddelar att koncernbolaget Smoltek Semi och samarbetspartnern YAGEO kommer presentera dras gemensamma samarbete för kommersialisering av Smolteks teknik för ultratunna kondensatorer vid den internationella 3D-PEIM-konferensen (3D Power Electronics Integration and Manufacturing), som arrangeras av Florida International University i Miami i början av februari.

Smoltek och YAGEO kommer att presentera framstegen i deras gemensamma samarbete för att utveckla och kommersialisera ultratunna kondensatorer, baserat på Smolteks egenutvecklade och patentskyddade kondensatorteknologi. Den första kondensatorapplikationen som bolagen har för avsikt att kommersialisera är en så kallad avkopplingskondensator som tack vare sin extremt tunna profil kan placeras närmare applikationsprocessorn i mobiltelefoner och andra avancerade enheter jämfört med konkurrerande teknologier.

– Genom att medverka vid detta event tillsammans med vår samarbetspartner YAGEO ökar vi kännedomen om Smolteks revolutionerande nanoteknikplattform och vår kommande gemensamma produktfamilj med ultratunna kondensatorer, säger Håkan Persson, koncernchef för Smoltek och vd för Smoltek Semi.

​YAGEO är en av världens största tillverkare av passiva elektronikkomponenter, vilket även inkluderar kondensatorer. Syftet med det ingångna samarbetet är att kommersialisera Smolteks teknik genom att integrera den i YAGEO:s produktflöde. Detta ger en idealisk väg till marknad, inklusive ett globalt försäljningsnätverk, samtidigt som kondensatortekniken får global spridning.​

Håkan Persson, vd Smoltek Nanotech Holding AB,
Mail: hakan.persson@smoltek.com
Telefon: +46 760 52 00 53
Webb: www.smoltek.com/investors

Smoltek utvecklar processteknik och koncept för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer. Bolaget skyddar sin unika kolnanoteknik genom en omfattande patentportfölj bestående av ett 100-tal sökta patent, varav 77 är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL. Smoltek är ett utvecklingsbolag och framåtblickande uttalanden avseende tid till marknad, produktionsvolym och prisnivåer ska tolkas som prognoser och ej utfästelser.