Smoltek publicerar svar på frågor från bolagets community angående den pågående nyemissionen och anbudsprocessen

Smoltek Nanotech Holding AB (publ) (“Smoltek”) publicerar svar på frågor från bolagets community, som inkommit efter förra veckans webbinarium. Frågor och svar finns länkade i detta pressmeddelande.

Den fjärde juni höll Smoltek ett webbinarium där vd Håkan Persson presenterade bolagets framtida inriktning och den pågående företrädesemissionen. Efter presentationen hölls en interaktiv frågestund med deltagarna.

Under veckan som gått efter webbinariet har fler frågor inkommit från bolagets community på Discord. En del av dessa frågor och svar anser bolaget vara av intresse för alla Smolteks intressenter och kommer publiceras på bolagets IR-blogg www.smoltek.com/investors/blog/ under inlägget: Answers to questions from the shareholder community en kort tid efter att detta pressmeddelande har publicerats.

Webbplats: www.smoltek.com/investors/sv

Smoltek utvecklar processteknik och koncept för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer och är idag verksamt inom två affärsområden: halvledare och vätgas. Bolaget skyddar sin unika kolnanoteknik genom en omfattande patentportfölj bestående av ett 110-tal sökta patent, varav 89 är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL. Smoltek är ett utvecklingsbolag och framåtblickande uttalanden avseende tid till marknad, produktionsvolym och prisnivåer ska tolkas som prognoser och ej utfästelser.