Smoltek rekryterar Martin Lenart som operativ rådgivare till koncernbolaget Smoltek Semi AB

Smoltek Nanotech Holding AB (“Smoltek”) meddelar att bolaget har rekryterat Martin Lenart, med över 30 års erfarenhet från olika roller inom utveckling, marknadsföring, försäljning och företagsledning i USA, Europa och Japan inom halvledarindustrin, som operativ rådgivare på deltid åt koncernbolaget Smoltek Semi AB. För att kunna fokusera på detta uppdrag dras nomineringen av Martin Lenart som ny styrelseledamot i Smoltek, vilken presenterades i kallelsen till årsstämman den 27 maj, härmed tillbaka.

Den här rekryteringen innebär att Smoltek tillförs värdefull kunskap och erfarenhet inom sin fortsatta satsning på att nå fram till industriell produktion av bolagets ultratunna CNF-MIM-kondensatorer.

- Smolteks styrelse ser ett betydande behov av att fortsatta den pågående processen med att förstärka bolagets industriella kunskap och utvecklingskapacitet inom bland annat halvledarområdet, säger Smolteks styrelseordförande Peter Augustsson.

Peter utvecklar: - Den här processen inleddes under 2020, och har hittills bland annat inkluderat skapandet av våra två verksamhetsdrivande koncernbolag Smotek Semi AB och Smoltek Innovation AB, där vi nu bygger upp separata organisationer för våra olika utvecklingsprojekt, samt tillsättandet av Marie Landfors som tf vd vilket ger oss ett utökat processindustriellt fokus. Rekryteringen av Martin Lenart, som kommer att arbeta aktivt med vidareutvecklingen av vår verksamhet inom halvledarområdet tillsammans med Smoltek Semi AB:s vd Ola Tiverman, är ytterligare ett steg på vägen. Styrelsen arbetar för närvarande mycket aktivt med optimeringen av Smolteks väg framåt tillsammans med vår nytillträdda vd, och vi kommer att berätta mer övergripande om vår planering för Smolteks fokusområden och målsättningar inför resten av 2021 inom kort.

Om Martin Lenart
Martin har över 30 års erfarenhet från olika roller inom utveckling, marknadsföring, försäljning och företagsledning. Han har varit verksam i USA, Tyskland, Norge och Japan och haft ledande positioner inom halvledarindustrin, bland annat som vice president med ansvar för världsförsäljning för Renesas Industrial Business Unit. Idag är Martin verksam som styrelserådgivare åt teknikbolag som vill etablera sig och växa på en global marknad. Han är i grunden utbildad civilingenjör i datateknik vid Lunds tekniska högskola.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Augustsson, styrelseordförande Smoltek Nanotech Holding AB (publ)
E-post: peter.augustsson@padevelopment.se

Webbplats: www.smoltek.com

Smoltek utvecklar processteknik och applikationskoncept baserade på kolnanoteknik för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer. Bolaget skyddar sin unika teknik genom en omfattande och växande patentportfölj bestående av ett 100-tal sökta patent, varav 65 stycken idag är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL.