Smoltek startar IR-blogg för fördjupning av bolagets nyheter

Smoltek Nanotech Holding AB (“Smoltek”) meddelar att bolaget, i syfte att stärka kommunikationen med aktieägare och investerare, startat en IR-blogg där bolagets pressmeddelanden och andra nyheter får fördjupade förklaringar.

– Jag tror att aktieägare och investerare uppskattar att få djupare information om de enorma affärsmöjligheter som vi är på väg att förverkliga. Med den nystartade IR-bloggen vill vi visa på möjligheterna och förklara hur vi ska tillvarata dem under de närmaste åren, säger Håkan Persson, vd och koncernchef för Smoltek.

Blogginläggen ska ge fördjupande bakgrund till Smolteks pressmeddelanden och andra nyheter. De ska förtydliga vad Smoltek gör och varför, samt visa hur bolagets teknologi passar in på den globala marknaden.

För produktion av innehållet har Smoltek valt att anlita content marketing-byrån KNTNT.

– Smoltek är ett högteknologiskt företag som vuxit fram ur avancerad vetenskaplig forskning. Detta återspeglas i hur vi kommunicerar. Vi lägger in mycket detaljer i några få meningar. Jag tror att det skymmer sikten för alla som inte är experter på området. Det är därför vi har valt att anlita KNTNT, som har en gedigen erfarenhet av att skapa lättförståeligt innehåll om komplexa ämnen, säger Håkan Persson.

Smolteks ambition är att varje vecka publicera nytt innehåll producerat exklusivt för aktieägare och investerare. Innehållet är ett komplement till bolagets befintliga kommunikation som fortsätter som vanligt, inklusive finansiella rapporter, pressmeddelanden, nyhetsbrev med mera.

IR-bloggen finns under Investor Relations på Smolteks webbplats: www.smoltek.com/investors/blog.

Webbplats: www.smoltek.com/investors

Smoltek utvecklar processteknik och koncept för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer och är idag verksamt inom två affärsområden: halvledare och vätgas. Bolaget skyddar sin unika kolnanoteknik genom en omfattande patentportfölj bestående av ett 100-tal sökta patent, varav 82 är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL. Smoltek är ett utvecklingsbolag och framåtblickande uttalanden avseende tid till marknad, produktionsvolym och prisnivåer ska tolkas som prognoser och ej utfästelser.