Smoltek utser Farzan Ghavanini till ny Forsknings- och Utvecklingschef (CTO) med tillträde 1 april 2022

Smoltek Nanotech Holding AB (“Smoltek”) meddelar att bolaget har rekryterat Farzan Ghavanini, med gedigen erfarenhet av ledande positioner inom teknikutveckling på innovativa noterade bolag samt med forskningsbakgrund inom nanoteknologi, till positionen som bolagets nya Forsknings- och Utvecklingschef (CTO). Han tillträder tjänsten 1 april 2022 och efterträder Peter Enoksson som har varit tf CTO för Smoltek sedan den 20 september 2021.

Farzan Ghavanini kommer senast från positionen som Director, New Technology Development på det noterade teknikbolaget Fingerprint Cards. Utöver lämplig professionell bakgrund har han även god kännedom om Smolteks teknikplattform samt stor kunskap inom industrialisering av nanoteknologi. I grunden har Farzan en doktorsgrad inom nanovetenskap och nanoteknologi från Chalmers tekniska högskola.

- Vi är mycket nöjda över att kunna utse Farzan Ghavanini till vår nya CTO och hälsar honom varmt välkommen till Smoltek-teamet. Vi får nu en permanent CTO på plats som har en djup förståelse av vår teknikplattform och med erfarenhet av industrialisering av den här typen av teknik. Det kombinerat med en stark drivkraft och bevisade ledaregenskaper är precis vad vi behöver när vi nu växlar upp tempot i industrialiseringen och därmed även den tekniska utvecklingen av våra ultratunna CNF-MIM-kondensatorer samt vårt högeffektiva cellmaterial till elektrolysörer, säger Smolteks vd Håkan Persson.

- Jag har följt utvecklingen av Smolteks imponerande teknikplattform under lång tid, och jag ser fram emot att nu kunna bidra till att ytterligare förbättra dess prestanda inom existerande och kommande applikationsområden, säger Farzan Ghavanini, Smolteks tillträdande CTO.

Håkan Persson, vd Smoltek Nanotech Holding AB,
Mail: hakan.persson@smoltek.com
Telefon: +46 760 52 00 53
Webb: www.smoltek.com/investors

Smoltek utvecklar processteknik och koncept för applikationer baserade på kolnanoteknik för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer. Bolaget skyddar sin unika teknik genom en omfattande och växande patentportfölj bestående av ett 100-tal sökta patent, varav 70 är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL. Smoltek är ett utvecklingsbolag och framåtblickande uttalanden avseende tid till marknad, produktionsvolym och prisnivåer ska tolkas som prognoser och ej utfästelser.