Fiskdammset till barnkalaset i nya tyger

För dryga ett år sedan lanserade Smultronbyn Träleksaker ett nytt Fiskdammset ur den egendesignade kollektionen från Smultronbarn. Då syddes draperiet upp i två olika tyger; ett orange tyg samt ett blå/vit-randigt tyg, båda med havsdjursmönster.

Fiskdammsetet innehåller ett tygdraperi, en justerbar draperistång och ett fiskespö av trä med snöre och klädnypa. Draperistången spänns upp i vanliga dörrhål, 70-120 cm breda, och lämnar inga märken kvar när den tas ned. För att göra kalaset än mer lyckat medföljer också beskrivningar av 24 olika kalaslekar samlade i två lekhäften, uppdelade efter ålder.

Nu har Fiskedammsetet modifierats och det erbjuds även i två nya tyger. Det första tyget har en djupblå färg och ett fantasifullt piratmönster. Det andra tyget är ljust pastellrosa och har ett mönster med sagofigurer från älvornas land. Modifieringar som gjorts är att fiskespöet nu är 12 cm längre (dvs. 75 cm) och att hela setet nu levereras i en kraftig kartong istället för i en tygpåse. En reservklädnypa medföljer också.

Ni kan läsa mer om fiskdammsetet i webbshopen Smultronbyn Träleksaker. URL:https://www.smultronbyn.se/

Smultronbyn Träleksaker öppnade juni 2009 och drivs som ett Handelsbolag av systrarna Annika Björneheim och Maria Björklund. Webbshopens sortiment består främst av leksaker i trä samt tygkollektionen av Smultronbarn Barnkläder.