Hemsytt för de minsta

Trenden att uttrycka sin kreativitet genom handarbete, t.ex. att sy, sticka och virka håller i sig. En Internetsökning på ordet ”syblogg” ger över 50 000 träffar. ”Symyran” Maria Björklund är en av dessa bloggare och hon säljer sina alster via webbshopen Smultronbyn Träleksaker.

Smultronbyns kunder visade snabbt intresse för det hemsydda i shopen som går under märket Smultronbarn Barnkläder. Mönstren har Maria själv gjort. Hon beskriver själv sin kollektion med adjektiven ”färgglatt, mjukt och ögongodis”. Hon berättar vidare att föräldrarna tycks gilla konceptet att kläderna bara sys upp i begränsad upplaga. På så sätt blir de unika och passar de föräldrar som inte vill klä sitt barn som alla andra.

Under våren 2010 har fler nya mössmodeller i färgglada mönster lagts till sortimentet. Just barnmössorna är populära hos kunderna. Men förut barnmössor syr Maria även upp t.ex. haklappar, barnförkläden, miniscarfs och en komplett fiskedamm. Hela sortimentet återfinns i webbshopen Smultronbyn Träleksaker.

---

Webbshopen Smultronbyn Träleksaker finner du på URL:https://www.smultronbyn.se/

För mer information eller högupplösta bilder vänligen kontakta:

Maria Björklund, 073- 528 66 48, maria@smultronbyn.se

Annika Björneheim, 0708-63 33 08, annika@smultronbyn.se

---

Smultronbyn Träleksaker öppnade juni 2009 och drivs som ett Handelsbolag av systrarna Annika Björneheim och Maria Björklund. Webbshopens sortiment består främst av leksaker i trä och tyg samt tygkollektionen av Smultronbarn Barnkläder.