Höstmössor från Smultronbarn Barnkläder

Sedan webbshopen Smultronbyn Träleksaker öppnade juni 2009 har kunderna visat ett stort intresse för det hemsydda i shopen som går under märket Smultronbarn Barnkläder. Höstens barnmössor från Smultronbarn Barnkläder är sydda i tyger som kunderna själva varit med och tyckt till om.

Sömmerska är Maria Björklund som även är en av delägarna till webbshopen Smultronbyn Träleksaker. Hon ritar själv mönster och syr upp kläderna. En stor del av det vinnande konceptet är att kläderna bara sys upp i begränsad upplaga. På så sätt blir de unika och passar de föräldrar som inte vill klä sitt barn som alla andra.

Nu finns höstens kollektion av barnmössor att köpa i webbshopen Smultronbyn Träleksaker. Mössorna sys upp i i fyra storlekar; från nyfödd upp till 7 år. Den största storleken, 3-7 år, är en nyhet och ett önskemål från kunder som genom mail och facebook ger feedback och önskemål angående tyger, modeller och storlekar. Hösten utvalda tyger är färgglada med fantasifulla mönster av dinosaurier, ugglor, rådjur, siffror och klöver.

Företagsbeskrivning

Smultronbyn Träleksaker är en webbshop som drivs som ett handelsbolag av de två systrarna Annika Björneheim och Maria Björklund. Webbshopen har haft öppet sedan juni 2009 och säljer huvudsakligen leksaker i trä. Trä är ett material att föredra just därför att det är nedbrytbart i naturen och samtidigt väldigt hållbart – många träleksaker kan ju ärvas i generationer! Förutom sitt stora sortiment av träleksaker säljer de även hemsydda barnkläder som Maria designat och sytt upp i härliga barntyger. Speciellt hennes barnmössor har varit mycket populära och omskrivna av bloggare.