Smultronbyn Träleksaker dubblar sitt sortiment

Webbshopen Smultronbyn Träleksaker har haft öppet lite mindre än ett år och redan hunnit etablera sig på E-handelsmarknaden för träleksaker. Under mars månad har shopen satsat på att utöka sitt sortiment vilket resulterat i en nästan fördubbling av artikelutbudet.

Smultronbyn Träleksaker satsar på att sälja färgglada träleksaker i lite mer udda märken. Flera av produkterna är sällsynta på den svenska marknaden som domineras av en handfull stora aktörer när det gäller leksaker i trä.

-Vi hoppas att Smultronbyn ska vara just ett litet ”smultronställe” för alla dem som gillar träleksaker ute i landet, säger Annika Björneheim som tillsammans med sin syster Maria Björklund äger och administrerar webbshopen. Under mars månad har systrarna satsat hårt på att utöka sitt sortiment.

-Vi har märkt vad som säljer och försökt satsa på det. Kategorier vi utökat är köksleksaker, musikleksaker och barnpussel. Flera barnspel och ett dockhus är andra saker som tillkommit sortimentet, berättar Annika.

URL: https://www.smultronbyn.se/

____________________________________________________________________________________________

För mer information eller högupplösta bilder vänligen kontakta:

Annika Björneheim, 0708-63 33 08, annika@smultronbyn.se

Maria Björklund, 073- 528 66 48, maria@smultronbyn.se

URL: https://www.smultronbyn.se/

Smultronbyn Träleksaker öppnade juni 2009 och drivs som ett Handelsbolag av systrarna Annika Björneheim och Maria Björklund. Webbshopens sortiment består främst av leksaker i trä och tyg. De har även ett eget klädmärke: Smultronbarn Barnkläder, som sys upp av Maria Björklund och inkluderar barnmössor, barnförkläden, haklappar och ett fiskedammset.