Expansionen fortsätter – Snabbgross Club öppnar ny medlemsbutik i Halmstad

Axfoods restauranggrossist Snabbgross expanderar återigen sitt medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club och öppnar ytterligare en butik. I slutet av september konverteras den befintliga Snabbgrossbutiken i Halmstad till en Snabbgross Club, och privatpersoner kan då handla matvaror som vanligtvis bara restauranger har tillgång till – det vill säga stora förpackningar till små priser.

Axfoods restauranggrossist Snabbgross har i dagsläget 30 butiker runt om i landet. Nio av dessa är redan nu Snabbgross Club, där alltså konsumenter kan handla direkt från Snabbgross. Butiken i Halmstad blir således den tionde Snabbgross Club-butiken som efter konverteringen välkomnar både företag och privatpersoner. Övriga Snabbgross Club finns i Danderyd och Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Växjö, Sundsvall, Luleå och Västerås.

– Det blir otroligt roligt att öppna Snabbgross Club i Halmstad och få välkomna konsumenter till en helt ny typ av matbutik. Intresset för Snabbgross Club har varit stort där vi har etablerat oss, och butikskonceptet har mottagits väl. Vi fyller en lucka på marknaden när vi erbjuder konsumenter att handla från vårt unika restaurangsortiment – och våra stora förpackningar till små priser är mycket uppskattade. Den här satsningen skapar dessutom möjligheten för oss att stärka erbjudandet till våra befintliga restaurang- och företagskunder i regionen, säger Eva Pettersson, vd för Snabbgross

Snabbgross Club erbjuder konsumenterna att handla på ett nytt sätt, och i en ny sorts butik. För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap i tre månader, helt utan förpliktelser. I dagsläget har Snabbgross Club fler än 90 000 registrerade medlemmar och målsättningen är att fortsätta expansionen av konceptet över tid.

Fokus för Snabbgross Club är mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen eller högtider, stora som små. Helt enkelt de konsumenter som vill handla direkt från en restauranggrossist och uppskattar stora förpackningar till små priser.

För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgrossbutik, som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

Oskar Huss, tf marknad- och e-handelschef på Snabbgross, 072-231 28 04, oskar.huss@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat restauranger, pizzerior, gatukök och caféer. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även nio, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.