Nu öppnar Snabbgross Club i Södertälje – en grossistbutik för alla

Den 26 augusti öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross sitt nya butikskoncept Snabbgross Club i Weda i Södertälje. Södertälje blir därmed första ort utanför Stockholm att välkomna både restaurang- och privatkunder till den medlemsbaserade grossist- och livsmedelsbutiken. Här erbjuds stora och unika förpackningar till låga priser, medlemskampanjer, medlemspriser och rabatterade tjänster hos partners. Den nya butiken har i nuläget skapat ett 20-tal nya arbetstillfällen.

Den första Snabbgross Club-butiken, i Danderyd i norra Stockholm, slog upp portarna i slutet av förra året. Intresset har varit stort, och närmare 9 000 personer har tecknat medlemskap. Butikerna i Södertälje och Danderyd är två av de första medlemsbaserade livsmedelsbutikerna i Sverige, där såväl restaurang-, café- och företagskunder som privatkunder kan handla högkvalitativa varor som vanligtvis bara restaurangkunder kan ta del av, till låga priser.

För restaurang- och företagskunden fungerar konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som även erbjuder e-handel. Företagskunder kan också ansluta sig till medlemskapet för att ta del av alla förmånliga medlemserbjudanden.

För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap på tre månader. Snabbgross Club fokuserar initialt på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen, stora som små.

– Vi ser fram emot att möta Södertäljeborna och stadens alla restauranger, caféer och företagskunder med vårt nya butikskoncept. Södertälje är en stor stad med stark tillväxt och en marknad där vi tidigare inte funnits. Vår ambition är att tillgodose stadens restauranger, caféer och företagskunder med ett brett sortiment till låga priser, vassa kampanjer och unika medlemskampanjer, samtidigt som vi ger Södertäljeborna en helt ny typ av mataffär att handla ifrån, säger Susanne Hagberg, butikschef på Snabbgross Club i Södertälje.

Under invigningshelgen den 26:e till 29:e augusti välkomnas Södertäljeborna och stadens alla restauranger till en välfylld butik och invigning med extra vassa erbjudanden, medlemskampanjer och smakprover från leverantörer. Butiken får en yta på ca 2 600 kvm och har i nuläget skapat ett 20-tal nya arbetstillfällen.

För ytterligare information kontakta:
Per Engström, marknads- och e-handelschef på Snabbgross, 073-807 33 95, per.engstrom@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 13 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat storkök, pizzerior, gatukök, caféer och konditorier. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restauranggrossister. Under 2020 öppnade också den första medlemsbaserade Snabbgross Club-butiken, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.