Premiär för medlemsbutiken Snabbgross Club i Halmstad

Den 26 september öppnar Axfoods restauranggrossist Snabbgross den tionde butiken i det medlemsbaserade butikskonceptet Snabbgross Club – en matbutik där både restaurang- och privatkunder kan handla unika restaurangvaror och stora förpackningar till små priser. Den befintliga Snabbgrossbutiken i Halmstad har gjorts om och uppgraderats till det nya konceptet och välkomnar nu både restaurang- och privatkunder till öppningsdagar med många specialerbjudanden.

– Det känns fantastiskt kul att vi nu kan öppna vårt nya butikskoncept. Intresset för Snabbgross Club har varit stort där vi har etablerat oss och därför känns det extra roligt att vi nu kan erbjuda Halmstadborna våra unika restaurangprodukter, till små priser. Dessutom känns det också inspirerande att vi nu kan erbjuda våra restaurang- och företagskunder fler vassa kampanjer och erbjudanden som vi inte haft tillgång till tidigare, säger Anders Söderberg, butikschef för Snabbgross Club i Halmstad.

Med konverteringen och uppgraderingen av butiken erbjuds nu Halmstadborna och invånarna i hela Hallandsregionen möjligheten att handla direkt från restauranggrossisten.

Snabbgross Club erbjuder konsumenterna att handla på ett nytt sätt i en ny sorts butik. För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap i tre månader helt utan förpliktelser. För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgrossbutik, som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club, och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

Snabbgross Club fokuserar på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen eller högtider, stora som små. I samband med konverteringen har sortimentet också utökats med konsumentanpassade artiklar.

Under invigningsdagarna den 26 september till 29 september välkomnas alla nya och gamla kunder till en välfylld butik och en invigning med både smakprover och extra vassa erbjudanden.

Snabbgross har i dagsläget 31 butiker runt om i landet. Med konverteringen och uppgraderingen av butiken i Halmstad är nu tio av dessa butiker medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker, som välkomnar både företags- och privatkunder. Övriga Snabbgross Club finns i Danderyd och Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Växjö, Sundsvall, Luleå, Västerås. I dagsläget har Snabbgross Club fler än 100 000 registrerade medlemmar och målsättningen är att fortsätta expansionen av konceptet.

Fakta Snabbgross Club Halmstad:
Adress: Svetsaregatan 20
Butiksyta: 2 300 kvadratmeter
Butikschef: Anders Söderberg
Antal medarbetare: 12

Öppettider:
Måndag-fredag: 07.00-19.00
Lördagar: 08.00-16.00
Söndagar: 09.00-16.00

Per Engström, marknadschef på Snabbgross, 073-807 33 95, per.engstrom@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat restauranger, pizzerior, gatukök och caféer. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även tio, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.