Restauranggrossisten Snabbgross öppnar sin 30:e butik i Borås

Nu står det klart att Axfoods restauranggrossist Snabbgross öppnar en ny butik i Borås under det första halvåret 2023. Det blir kedjans 30:e butik i landet och butiken kommer att skapa cirka 10–15 nya arbetstillfällen i Borås.

Axfood har tecknat ett 10-årigt avtal med fastighetsbolaget Corem Property Group avseende hyra av cirka 2 500 kvm butiksyta för en ny Snabbgrossbutik.

Butiken kommer att byggas i en ny etapp på handelsplatsen Pro Stop, och har planerad öppning under första halvåret 2023.

Borås med sina 113 000 invånare är en intressant marknad för Snabbgross, som är en av Sveriges ledande restauranggrossister och med ett brett och prisvärt sortiment kan erbjuda restaurangerna i Borås med omnejd ett starkt helhetserbjudande, med både butik och distribution via butikens e-handel.

Borås är en mycket intressant kommun där vi fram till nu saknat en butik. Det känns därför oerhört roligt att äntligen få erbjuda restauranger i Borås och närliggande marknader vårt breda sortiment med prisvärda råvaror och bra mat, säger Eva Pettersson, vd Axfood Snabbgross

Den nya butiken kommer att ha en yta på ca 2 500 kvm med fokus på ett brett, varierat och prisvärt sortiment anpassat för restaurang, fast food och café. Butiken kommer att ha generösa öppettider, och tillsammans med distribution via butikens e-handel bidrar det till att Borås restaurangägare nu får ett starkt helhetserbjudande för sina råvaruinköp.