Snabbgross Club expanderar ytterligare – öppnar nya medlemsbutiker i Luleå och Västerås

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter expandera sitt medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club och öppnar ytterligare två butiker. I slutet av februari konverteras de två befintliga Snabbgrossbutikerna i Luleå och Västerås till Snabbgross Club-butiker, där privatpersoner kan handla matvaror som bara restauranger vanligtvis har tillgång till – det vill säga stora förpackningar till låga priser.

Snabbgross har i dagsläget 30 butiker runt om i landet. Av dessa är redan sju butiker Snabbgross Club, det nya butikskonceptet där även konsumenter kan handla direkt från Axfoods restauranggrossist. Sedan tidigare finns Snabbgross Club i Danderyd och Gärdet i Stockholm, Södertälje, Skövde, Jönköping, Sundsvall samt Växjö. Och i februari slår alltså butikerna i Luleå och Västerås också upp portarna för privatpersoner.

– Det känns otroligt kul att expandera vårt nya butikskoncept Snabbgross Club till ännu fler orter och att konsumenterna i Luleå och Västerås snart får ta del av vårt unika restaurangsortiment och ett nytt sätt att handla. Den här satsningen skapar även möjlighet att stärka erbjudandet till våra befintliga restaurang- och företagskunder, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

Snabbgross är en av Sveriges ledande restauranggrossister och genom sitt butiksnät och e-handeln som erbjuds till företagskunder kan Snabbgross skapa och bidra till ett starkt helhetserbjudande på marknaden.

I slutet av 2020 öppnade Snabbgross med Snabbgross Club det första medlemsbaserade butikskonceptet i sitt slag i landet. Konceptet har varit framgångsrikt och mottagits väl på marknaden, där många konsumenter uppskattar att handla stora förpackningar och unika produkter till små priser. I dagsläget har Snabbgross Club omkring 70 000 registrerade medlemmar. Och målsättningen är att efter konverteringarna av butikerna i Luleå och Västerås öppna ännu fler Snabbgross Club under 2024.

För restaurang- och företagskunden fungerar det nya konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som erbjuder ett brett och prisvärt sortiment, anpassat för restaurang, fast food och café. Därtill tillkommer ytterligare medlemskampanjer som är unika för Snabbgross Club och som nu även restaurang- och företagskunden får tillgång till.

För ytterligare information kontakta:
Per Engström, marknad- och e-handelschef Snabbgross, 073-807 33 95, per.engstrom@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat storkök, pizzerior, gatukök, caféer och konditorier. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även sju medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.