Snabbgross expanderar med ny Snabbgross Club-butik i Uddevalla

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att expandera och tar nu sitt medlemsbaserade butikskoncept Snabbgross Club till Uddevalla. En helt ny butik planeras, och är tänkt att öppna under andra halvåret 2025, då såväl konsumenter som restauranger, caféer och företagskunder i Uddevalla och hela Trestadsregionen välkomnas. Inledningsvis kommer butiken att skapa upp till 15 nya arbetstillfällen.

Snabbgross har i dagsläget 31 butiker runt om i landet, varav tio i höst kommer att vara Snabbgross Club-butiker. Den nya Snabbgross Club-butiken i Uddevalla välkomnar både företagskunder och privatpersoner, och blir Snabbgross 32:a butik. Butiken byggs på Kvarnkullevägen vid Tavlegatan, i närheten av nuvarande MIO-möbler. Och portarna är tänkta att slås upp under andra halvåret 2025.

Snabbgross Club erbjuder konsumenter i Uddevalla och Trestadsregionen att handla på ett nytt sätt, och i en ny sorts butik. För privatkunder är medlemskap en förutsättning för att få handla i butiken. Det kostar 299 kronor per år, men alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap i tre månader helt utan förpliktelser. Snabbgross Club erbjuder konsumenten unika produkter och förpackningar som normalt bara säljs till restaurangmarknaden, och lockar med stora inköp till små priser.

Butikskonceptet har hämtat inspiration från så kallade Warehouse Clubs, som rönt stora framgångar på den internationella marknaden. Intresset och nyfikenheten kring konceptet är stort. I dagsläget har Snabbgross Club fler än 90 000 registrerade medlemmar, och den uttalade målsättningen är att fortsätta expansionen av konceptet över tid.

För restaurang- och företagskunden fungerar Snabbgross Club som en vanlig Snabbgrossbutik. Och nu tar alltså Sveriges ledande hämtgrossist sitt prisvärda erbjudande till Uddevalla och Trestadsregionen. Med generösa öppettider och distribution via butikens lokala e-handel tillförs ett starkt erbjudande till marknaden. Sortimentet som är anpassat för restaurang, fast food och café har företagskunden således tillgång till både genom att besöka butiken och genom Snabbgross e-handel.

– Det känns fantastiskt kul att fortsätta expandera, och nu täcka ytterligare en del av Sverige där vi hittills inte funnits. Uddevalla och närliggande orter gör detta till en mycket intressant marknad för Snabbgross Club, och vi täcker in ett helt nytt upptagningsområde med den nya butiken. Genom att erbjuda högkvalitativa råvaror till riktigt bra priser är vi övertygade om att vi kommer att fylla en lucka för både konsumenterna och för restauranger, caféer och företagskunder i regionen, säger Snabbgross vd Eva Pettersson.

Butiken kommer att bli cirka 1 800 kvm stor och inledningsvis skapas upp till 15 nya arbetstillfällen. Målsättningen framåt är att kunna växa och skapa ytterligare arbetstillfällen.

För ytterligare information, kontakta:
Oskar Huss, tf marknads- och e-handelschef Snabbgross, 072-231 28 04, oskar.huss@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat restauranger, pizzerior, gatukök och caféer. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt såväl som genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även nio, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.