Snabbgross stärker sin närvaro i Örebro när ny butik byggs

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att modernisera och utveckla sitt butiksnät och stärker nu position i Örebro genom att flytta till en helt nybyggd butik under slutet av nästa år. Med den nya moderna butiken och betydligt större butiksyta skapas förutsättningar att möta ökad efterfrågan och växa i regionen.

Flytten går från den nuvarande lokalen på Radiatorvägen 15 till en helt nybyggd butik på Adolfsbergsvägen 6, mindre än en kilometer bort, och fortfarande inom området Aspholmen i Örebro. Öppningen är planerad till fjärde kvartalet 2025 och kommer att ge Snabbgross en butik på cirka 3 400 kvadratmeter, nästan 50 procent större än dagens butik.

Med den nya butiken stärker Snabbgross sin närvaro i Örebro med omnejd. Den stora butiksytan skapar större utrymme för såväl kunder som vill handla direkt i butiken som för hanteringen av butikens e-handel. Satsningen ger förutsättningar att möta en ökad efterfrågan och växa i regionen, för att ännu fler restaurang- och företagskunder ska kunna ta del av Snabbgross breda och prisvärda sortiment.

– Det känns otroligt bra att vi satsar ännu mer här i Örebro och bygger en helt ny, fräsch och stor butik. Med vårt breda sortiment, våra låga priser, generösa öppettider och förbättrad distribution via vår e-handel kommer vi verkligen att kunna ge alla restauranger, caféer och fastfood-kunder ännu större tillgänglighet. Vårt helhetserbjudande kommer att bli ännu starkare och verkligen sticka ut, säger Urban Olofsson, butikschef på Snabbgross Örebro.

Fakta Snabbgross Örebro
Adress: Radiatorvägen 15 (nuvarande butik), Adolfsbergsvägen 6 (ny butik)
Butiksyta: cirka 3 400 kvm (ny butik) jämfört med 2 300 kvm (nuvarande butik)
Antal medarbetare: cirka 35
Öppettider:
Måndag-fredag 07.00-18.00
Lördag 08.00-16.00
Söndag 08.00-14.00

För ytterligare information, kontakta:
Oskar Huss, tf marknads- och e-handelschef Snabbgross, 072-231 28 04, oskar.huss@axfood.se

Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom restaurang, fast food, café och övrig företagsmarknad. Tack vare ett brett sortiment med över 12 000 artiklar kan Snabbgross erbjuda prisvärda råvaror för bland annat restauranger, pizzerior, gatukök och caféer. Detta i kombination med personlig service och god tillgänglighet, geografiskt med 31 butiker och genom generösa öppettider, gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restaurang­grossister. Kedjan har även nio, medlemsbaserade Snabbgross Club-butiker i landet, där även privatkunder kan handla. Läs mer på www.snabbgross.se och www.snabbgrossclub.se.