Snabbgross stärker upp i Skåne – öppnar i nya lokaler i Malmö och Kristianstad

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att modernisera sitt butiksnät, intensifierar satsningen i Skåne och flyttar in i nya lokaler i både Malmö och Kristianstad.  Med nya och moderna butiker med stor butiksyta skapas förutsättningar att möta en ökad efterfrågan och fortsätta växa i regionen.

I Malmö går flytten cirka 300 meter från nuvarande lokal, i Segevång industriområde, till den nya butiken som har planerad öppning under hösten 2024. I Kristianstad öppnar den nya och större butiken i ett bättre läge på Härlövs Handelsplats, och där planeras för öppning under första halvåret 2025.

Med de nya butikerna intensifierar Snabbgross satsningen på restaurang- och företagsmarknaden i Skåne. De nya och moderna butikerna skapar ytterligare möjligheter för restaurang- och företagskunderna på orterna att ta del av ett brett och utökat sortiment till låga priser.

De kommande etableringarna och Snabbgross satsning framåt förväntas också skapa nya arbetstillfällen på de båda orterna.

– Vi har vuxit mycket under de senaste åren, och alltfler café-, restaurang- och företagskunder väljer att handla hos oss. Att modernisera vårt butiksnät är en viktig del i vår satsning framåt, och det känns väldigt bra att vi med nya lägen och moderna lokaler skapar förutsättningar att växa tillsammans med Malmös och Kristianstads restaurang- och företagskunder. Med ett brett sortiment, låga priser, förmånliga öppettider, och distribution via butikens e-handel bidrar Snabbgross till ett starkt helhetserbjudande på orterna, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

Fakta Snabbgross Malmö

Adress: Strömgatan 3 (nuvarande lokal), Lundavägen (kommande adress)
Butiksyta: 4 310 kvm (ny lokal)
Antal medarbetare:  cirka 45

Öppettider:
Måndag-fredag 06.00-20.00
Lördagar: 07.00-17.00
Söndagar: 07.00-17.00
Butikschef: Daniel Ahlqvist

– Det känns riktigt kul att vi bygger en helt ny, fräsch och större butik. Med vårt breda sortiment, låga priser, generösa butiksöppettider och förbättrad distribution via butikens e-handel bidrar vi med stor tillgänglighet för Malmö och omgivningens alla restauranger. Tillsammans med kunnig personal ser vi fram emot att välkomna och möta alla våra kunders behov, säger Daniel Ahlqvist.

Fakta Snabbgross Kristianstad

Adress: Industrigatan 41 (nuvarande lokal), Jochums väg (kommande adress)
Butiksyta: 1 803 kvm (ny lokal)
Antal medarbetare:  cirka 15

Öppettider:
Måndag-fredag 07.00-18.00
Lördagar: 08.00-14.00
Söndagar: 10.00-14.00
Butikschef:
Fredrik Anterving

– Det känns fantastiskt roligt att vi satsar framåt och bygger en ny och fräsch butik i ett av Kristianstads bästa och hetaste lägen. Med ett bredare sortiment, generösa öppettider, vassa kampanjer och kunnig personal blir vi ännu mer tillgängliga för våra gamla, trogna och nya kunder i Kristianstad med omnejd, säger Fredrik Anterving.

Per Engström, marknads- och e-handelschef Snabbgross, 073-807 33 95, per.engstrom@axfood.se