Bokslutskommuniké

Report this content

Bokslutskommuniké Snapcat AB (publ) 2000-09-01 tom 2001-12-31 Sammandrag av perioden: · Omsättningen uppgick till 15 781 Tkr · Periodens resultat uppgick till - 21 101 Tkr · Bolaget har under perioden genomfört nyemissioner med företräde för befintliga aktieägare där teckningen uppgick till sammanlagt 14 289 Tkr · Snapcat har förvärvat Premier Media Group Sweden AB med tidningen Every Weekend enligt beslut på extra bolagsstämma den 7 maj 2001 genom en riktad emission av 1 000 000 aktier. · Bolaget har genomfört en försäljning av hela innehavet av aktier i Phonera AB · Samarbetsavtal undertecknat mellan Fotbollextra och Svenska Spel · Viktiga händelser efter periodens slut: · Etablering av nytt Affärsområde Callcenter genom förvärvet av AG Bell Communications AB · Extra bolagsstämma tog beslut om emission av konvertibla skuldebrev med företräde för aktieägarna · Avsiktsförklaring undertecknad om att förvärva Mega-Phone Telemarketing AB · Beskrivning av verksamheten Göteborgsföretaget Snapcat grundades 1999 och är en engagerad partner för tillväxtföretag inom media och callcenter verksamhet. Snapcats aktie är inofficiellt noterad på Göteborgs OTC-lista. Snapcat har följande produkter och engagemang: · AG Bell erbjuder fullservicelösningar som syftar till att skapa en mycket hög tillgänglighet när det gäller växelservice, svarsservice och kundtjänst för sina kunder. AG Bells tjänster tar hand om kundföretagets funktioner som inte ingår i företagets kärnverksamhet. · Gratistidningen Fotbollextra som erbjuder unika fotbollsnyheter, den bästa spelinformationen och analysen för sin målgrupp. Gratistidningen distribueras genom 1 800 spelombud i Sverige och genom utvalda sportbutiker och restauranger med sportinriktning. · Helgtidningen Every Weekend som når hushåll i Göteborgsområdet varje fredag. Tidningen är gratis och erbjuder en effektiv täckning för sina annonsörer. Every Weekend står för förströelse, nöje, ekonomi, spänning, underhållning och avkoppling. · Redaktionella tjänster, klubbtidningar samt årsguider inom fotboll. · eBoken.nu är Sveriges centrum för elektroniska böcker på Internet. Här kan du hitta och ladda ner böcker från kända och okända författare. · ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/28/20020328BIT00710/wkr0001.doc Hela Bokslutskommunikén http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/28/20020328BIT00710/wkr0002.pdf Hela Bokslutskommunikén