Förlängd teckningstid i Snapcat

Förlängd teckningstid i Snapcat Snapcat AB med verksamheter inom media, spel och underhållning förlänger teckningstiden i samband med den pågående nyemissionen. Därmed förlängs även Snapcats turné för att träffa investerare och aktiesparare. Närmast kommer Snapcat att delta vid mässan Spara & Placera i Sollentuna. Göteborgsföretaget Snapcat genomför under oktober en nyemission med syfte att forsätta lansering och utveckling av företagets verksamheter inom media, spel och underhållning. Snapcat siktar bl a på att bli Internetombud för spel och vadslagning - en global jättemarknad som varje år omsätter mer än 1000 miljarder kronor. Teckningstiden för nyemissionen var från början satt till den 9-20 oktober. Rådande börsklimat gör dock att Snapcat väljer att förlänga teckningstiden till den 31 oktober. Efter nyemissionen väntar notering på Göteborgs OTC-lista som administreras av Thenberg & Kinde Fondkommission. - Vi har under två veckors tid träffat investerare och placerare på 12 orter och blivit mycket väl mottagna. Samtidigt är människor givetvis extra försiktiga när börsen faller dag efter dag. Det drabbar framför allt unga och små företag som Snapcat, säger VD Stefan Nomark i en kommentar. Trots börsoron är Stefan Nomark övertygad om att Snapcat skall kunna genomföra nyemissionen. Han pekar på att Snapcat trots sin ungdom är ett företag med en historia och med produkter som redan genererar intäkter. - Vi driver bland annat tidningen nät- och gratistidningen Fotbollextra.se med en upplaga på 110 000 exemplar i veckan. Fotbollextra.se är Sveriges ledande specialtidning för nyheter och information om skicklighetsspel och fotboll. Utifrån denna position kommer vi att arbeta för att utveckla webbplatsen Fotbollextra.se till att bli ett av Sveriges första Internetombud för spel och vadslagning, avslutar Stefan Nomark. Göteborgsföretaget Snapcat grundades 1999 och är en engagerad partner för tillväxtprojekt inom media, spel och underhållning med Internet som integrerad del i affärsidén. För närvarande är Snapcat engagerat i tre projekt: @ A Million Voices - ett elektroniskt förlag och galleri @ Snapcat Virtual Entertainment som utvecklar och marknadsför ett koncept för onlinespel @ Scandinavian Information of Sports som driver nät- och gratistidningen Fotbollextra.se För ytterligare information kontakta: Stefan Nomark, VD Snapcat AB (publ), Tel 031-24 53 70 eller 0706-23 62 25 Allmän information om Snapcat AB finns på www.snapcat.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00410/bit0002.pdf