Ny nordisk vd för Snow Software

Report this content

Snow Software har utsett Urban Bucht till ny VD för Snow Software Nordic med ansvar för de nordiska marknaderna. Urban har en bakgrund som sälj- och marknadschef samt som managementkonsult på flera IT-och konsultföretag. Han började sitt arbete i juni.

Sedan Snow Software AB grundades 1997 har Snow utvecklats till ett ledande företag inom Software Asset Management (SAM), och idag har företaget/koncernen omkring 170 anställda, varav den största delen arbetar på huvudkontoret i Solna. Den nordiska organisationen består av ca 25 personer inom sälj, tjänster, support, partner och marknadsföring i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

- Snow har haft en enastående tillväxt men det finns fortfarande en stor potential för företaget att utvecklas ytterligare på de nordiska marknaderna. Jag ser verkligen fram emot att vi under de närmaste åren ska lyfta SAM som koncept och hjälpa våra kunder att optimera sina licenskostnader. Snow har marknadens bästa lösning som hjälper kunderna att hantera det ökande antalet audits från mjukvaruleverantörerna samt för att minska licensinköpskostnader. Det ska bli oerhört spännande att driva den utvecklingen vidare med Snows kunder och partners på de nordiska marknaderna, säger Urban Bucht, nytillträdd VD för Snow Software Nordic AB.

- Det är jätteroligt att Urban nu är på plats som nordisk VD och att vi med det kan stärka vår organisation med hans erfarenhet och kompetens, säger Axel Kling, koncernchef och grundare av Snow Software.

Bakgrund

Urban Bucht är 48 år och har senast jobbat som försäljnings- och marknadschef på CompuGroup Medical Sweden. Utöver det har han under nio år haft en rad ledande positioner inom Microsoft Sverige samt arbetat som konsult på Acando och Accenture.

För mer information, kontakta:

Michael Falk, Agera PR, tel. 073-3974655, michael.falk@agerapr.se

Om Snow Software

Snow Software (www.SnowSoftware.com) är en globalt ledande leverantör av såväl molnbaserade som lokala lösningar för Software Asset Management. Detta inkluderar inventering av mjukvara på olika plattformar och avancerad styrning av programvarulicensiering. Varje dag används Snows lösningar av allt från småföretag till multinationella bolag och myndigheter för att analysera och kontrollera mer än 1.7 miljarder programvaruposter.

Sedan 1997 har Snow Software sålt över 9 miljoner licenser till flera tusen organisationer i hela världen. De använder nu Snows SAM-expertis för att hålla sig inom regelverket, optimera tillgången till programvara och för att sänka kostnader.

Snow Software är ett privatägt bolag med huvudkontor i Stockholm. Företaget har även kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Kina, Nederländerna, Norge, Danmark och Brasilien.

Taggar: