Snow Software och Atea fördjupar samarbete

Report this content

Snow Software och Ateas samarbete inom licenshantering och software asset management fördjupas nu. Samtidigt certifierar sig Atea och blir guldpartner till Snow Software.

Snow Software har ett långvarigt samarbete med Atea, som är återförsäljare av bland annat Snow License Manager, företagets system för licenshantering. Nu väljer företagen att fördjupa samarbetet:

-Vi utvecklar våra tjänster och en viktig del i detta är licenshantering. Vi har lång erfarenhet av Snow och vi har valt att själva sälja denna plattform som funktion till våra kunder. Den är enkel att använda och har den funktionalitet som borgar för att våra kunder kan känna trygghet i att har kontroll på sitt licensinnehav, säger Jessica Martinsson, Chef Software Services, Atea.

Snow Software säljer idag sina system för licenshantering genom mer än 30 återförsäljare runt om i Norden. Företaget har expanderat kraftigt de senaste åren och hjälper idag kunder över hela världen från sina kontor i tio länder.

Under hösten 2013 startade Snow Software ett nordiskt partnerprogram, där Atea nu blir guldpartner. Guldpartner är den högsta nivån i programmet.

- Vårt partnerprogram handlar om att hjälpa våra återförsäljare att visa upp sin kunskap och erfarenhet inom licenshantering. Vi vill också gärna förenkla för slutkunder som vill hitta partners med dokumenterad kunskap på området, säger Johan Rodén, Nordic Partner Manager på Snow Software.

- Vi har lång erfarenhet och mycket kunskap om Snow Softwares lösningar, så när partnerprogrammet startade var det naturligt för oss att vara med. Det är ett bra sätt att visa att vi har mycket kompetens inom SAM och licenshantering, säger Jessica Martinsson, Chef Software Asset Management, Atea.

För mer information, kontakta:
Johan Rodén, Nordic Partner Manager, Snow Software, tel. 070-783 89 80, johan.roden@snowsoftware.com
Nils Ölander, Marketing Manager, Snow Software, tel. 076-536 45 74, nils.olander@snowsoftware.com
Jessica Martinsson, Chef Software Services, Atea, tel. 08-522 530 53, jessica.martinsson@atea.se

Om Snow Software
Snow Software är världsledande när det gäller att leverera lokalt installerade SAM-lösningar och för molnet, däribland inventering över flera plattformar och avancerade tekniker för hantering av programvarulicenser. Varje dag används Snows lösningar av olika organisationer, från småföretag till multinationella koncerner och myndigheter, för att analysera och administrera mer än 1,7 miljarder programposter.

Sedan 1997 har Snow Software sålt över nio miljoner licenser till tusentals slutanvändarorganisationer. Tjänsteleverantörer världen över förlitar sig på Snows SAM-expertis för att hantera efterlevnad, optimera programvarutillgänglighet och sänka kostnader för onödigt installerad mjukvara.

Snow Software är ett privatägt företag med huvudkontor i Sverige och med internationella kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Kina, Nederländerna, Norge, Danmark och Brasilien.

www.snowsoftware.com

Taggar: