Välkommen att möta vinnarna i Snus-VM 24 oktober

För första gången någonsin anordnas Snus-VM, ett internationellt mästerskap där deltagarna med sitt egengjorda snus tävlar om den ärofyllda titeln och att få sitt eget snus producerat. Vinnarna kommer att presenteras på Snusets dag 24 oktober under en ceremoni hos Snusbolaget.

Snusbolaget vill lyfta det egentillverkade snuset och anordnade därför världens första Snus-VM. Deltagarna har skickat in sitt egengjorda snus i de två kategorierna lössnus och portionssnus och en vinnare i varje kategori utses av en välrenommerad jury.

– Vi har tillsammans med en noga utvald jury hittat det bästa snuset i de två kategorierna.  Vinnarnas snus kommer nu att produceras av vår samarbetspartner AG Snus och säljas exklusivt på snusbolaget.se, säger Markus Lindblad, informationschef på Snusbolaget.se.

Vinnande bidrag produceras i limiterad upplaga
Det vinnande snuset kommer produceras i en limiterad upplaga om 1500 dosor för lössnus och 1500 dosor för portionssnus. All vinst från de sålda dosorna kommer att gå oavkortat till en välgörenhetsorganisation som vinnarna själva väljer. Försäljningen av dessa dosor kommer ske exklusivt på snusbolaget.se.

Juryn består av välkända namn inom branschen
Juryn består av välkända branschnamn; snusentreprenörerna Conny Andersson och Daniel ”Pinhead” Carlsson, Bente Pegrell och Sara Johansson som driver Instagramkontot, Jakten på det perfekta snuset, samt Lars Olesen från AG Snus, med förflutet på Fiedler & Lundgren.

Se prisutdelningen och möt vinnarna
Snusbolaget arrangerar Snusets dag 24 oktober Prisutdelningen sker torsdagen den 24 oktober klockan 18:15 på Kungsgatan 27 i Stockholm. Dörrarna är öppna från 16:00 med branschmingel med mat och dryck.

OSA senast kl 10.00  24/10 till markus.lindblad@snusbolaget.se

Markus Lindblad, informationschef Snusbolaget.se

Om Snus-VM
Snus-VM arrangeras i Sverige av snusbolaget.se, i Norge av snuslageret.no och i USA av snubie.com. Tävlingen riktar sig till länder där det finns en tradition av lös- och portionssnus.