Partikongress: Här är Socialdemokrater för tro och solidaritets seminarieprogram

I helgen har Socialdemokraterna partikongress i Västerås. Socialdemokrater för tro och solidaritet deltar i kongressen genom vår förbundsordförande Peter Weiderud (flera kongressombud är förstås också medlemmar hos oss). Vi kommer att ha en utställningsmonter och dessutom arrangerar vi tre spännande seminarier. Alla som är på plats är välkomna!

Lördag 30/5, kl 9.30-10.00

"POLITIK UTANFÖR POLITIKEN - HUR KAN FRAMTIDSPARTIET BLI RELEVANT FÖR FLER?
I dag finns ett stort politiskt intresse som sällan tar sig partipolitisk form, bland annat kring frågor som antirasism, feminism, stadsutveckling mm. Många, inte minst unga och inflyttade, har liten eller ingen relation till arbetarrörelsen - ändå bygger vårt parti fortfarande organisation, representation och politik på dess grunder. Så hur kan vi bli relevanta för fler?"

Deltar gör:
SOMAR AL NAHER, frilanskribent och krönikör Aftonbladet ledarsida
ULF BJERELD (samtalsledare), statsvetare och föreslagen ordförande för Tro och Solidaritet,
SARAH DELSHAD, frilansskribent/debattör och initiativtagare till Muslimska feminister,
SÖREN JUVAS, ordförande för HBT-s, fd ordf RFSL, och
SALAR RASHID, ledamot Stockholms kommunfullmäktige samt fd projektledare för Mitt 127

Seminarierum 201.

Lördag 30/5, kl 13.30-14.00
MUSLIMSKA FEMINISTER.
En presentation av nätverket Muslimska Feminister och ett samtal om muslimsk feminism och en inkluderande folkrörelse mellan ULF BJERELD och SARAH DELSHAD, nätverkets grundare, frilansskribent och debattör.

På utställningsområdets scen.

Lördag 30/5, kl 15.00-15.30
ANTIRASISM I POLITIKEN.
En presentation av Socialdemokrater för tro och solidaritets kommande stora studiematerial om antirasism i politiken och om förbundets arbete mot rasism och för minoriteters rätt.

På utställningsområdets scen.

//Här hittar du program för kongressens alla seminarier