Peter Weiderud omvald som förbundsordförande

Peter Weiderud omvaldes som förbundsordförande, Lars G Linder som förbundssekreterare och samtliga ledamöter vars mandattid gick ut i år omvaldes också när Socialdemokrater för tro och solidaritet på förbundsårsmötet valde förbundsstyrelse. Den enda förändringen i förbundsstyrelsen utgjordes av en ny person som ersättare; Carin Larsson från Skåne.

Socialdemokrater för tro och solidaritet genomförde i helgen förbundsårsmöte i Kista träff, Kista, utanför Stockholm. Omkring 150 ombud och deltagare samlades för att också behandla förbundets politik och ett trettiotal inkomna motioner.

Förbundsstyrelsens ledamöter och förbundsledningen väljs på två år, vilket innebär att hälften väljs respektive år. Till ledamöter i förbundsstyrelsen omvaldes Ulf Bjereld, Eva-Lena Gustavsson, Eva Hedesand Lundqvist samt Lilian Lama. Till ersättare valdes Agneta Brendt, Carin Larsson, Jonas Magnusson, Anna Ardin och Abebe Hailu.

Efter förbundsårsmötet ser därmed förbundsstyrelsen i sin helhet ut enligt följande:

Peter Weiderud, Västmanland, förbundsordförande

Cecilia Dalman Eek, Göteborg, vice förbundsordförande