Saudivapen: Utmaningar för en S-ledd regering 2014

Är argumenten för fortsatt svensk vapenexport hållbara? Efter en eventuell valvinst 2014 kan socialdemokraterna åter komma att vara ansvariga för både rikets säkerhet och hur Sverige agerar i världen. Vilka lärdomar bör i så fall socialdemokraterna dra av saudivapenskandalen? Dessa frågor behandlas på ett seminarium under Almedalsveckan.

Torsdag den 5 juli Kl 16.00

Metodistkyrkan, Adelsgatan 43, Visby

Medverkande:

• Peter Wedierud, förbundsordförande
  • Socialdemokrater för tro och solidaritet,
  • Lena Sommestad, förbundsordförande S-kvinnor,
  • Gabriel Wikström, förbundsordförande SSU,
  • Magnus Nilsson, förbundsordförande S-studenter
  • Sofia Walan, generalsekreterare Kristna Fredsrörelsen.
  • Moderator: Hanna Hellström, chefredaktör Tro & Politik

Varmt välkomna!

Peter Weiderud,

Lars G Linder,
Förbundssekreterare/presskontakt
lars@trosolidaritet.se

Socialdemokrater för tro och solidaritet glöder för fred, frihet och rättvisa. Vi vårdar solidariteten och slåss mot orättvisorna, gärna tillsammans med dig. Vi vill bygga en hållbar värld där alla behövs, alla får plats och ingen diskrimineras.