Bokslut 2008 - Stockholm förtjänar bättre

Carin Jämtin oppositionsborgarråd (S) debatterade den moderatstyrda majoritetens bokslut för 2008 på gårdagens fullmäktige. I sitt anförande fokuserade hon på att utvecklingen i huvudstaden går åt fel håll.

- Det är resultatet av en dålig politik. Den moderatstyrda majoriteten har slarvat bort de möjligheter som högkonjunkturen gav och nu får stockholmarna betala dyrt. Den moderatstyrda majoriteten har medvetet prioriterat skattesänkningar framför högre kvalitet i skola och omsorg.

- Stockholm är Sveriges motor. Vi vill skapa framtidens jobb. Jag har därför inlett en dialog med företagare här i Stockholm. Både med representanter för de riktigt stora företagen, för de nya entreprenörerna och småföretagarna i vår ytterstad som drabbats så hårt av borgarnas lättsinnighet i Boultbeehärvan.

- Vi Socialdemokrater tror inte att skattesänkningar är lösningen på alla de problem som stockholmarna möter i sin vardag. Vi vill minska barngrupperna och höja kvaliteten i förskolan. Vi vill att alla ska kunna känna sig trygga i sitt åldrande. Vi vill ha en mångfald av boendeformer. Vi vill ha ett rent och snyggt Stockholm.

För mer information, kontakta;

Ulrika Borg Pressekreterare 076-12 29 308