Emilia Bjuggren (S) går i mål med sista aktiviteten på 50-turnén

Som en del i att lära känna idrottsstaden Stockholm har Emilia Bjuggren (S) genomfört en idrottsturné i stadens alla stadsdelar under 2012. Under turnén som går under namnet 50-turnén har Emilia Bjuggren, som är vice ordförande i idrottsnämnden träffat idrottsutövare och ledare för att samtala om idrottens förutsättningar, behov och möjligheter. Ett återkommande samtalsämne har varit bristen på idrottshallar i Stockholm.

– Stockholm är en stark idrottsstad som kan bli ännu bättre. Bristen på idrottshallar är akut på flera håll. När staden växer behövs nya idrottsanläggningar och vi måste bättre utnyttja de anläggningar som redan finns idag. Här måste staden anstränga sig betydligt mer för att hitta långsiktiga lösningar, säger Emilia Bjuggren.

Under 50-turnén genomför Emilia Bjuggren 50 olika besök hos idrottsföreningar och utövare i Stockholm. På torsdag den 13 december går turnén i mål med den sista aktiviteten som är klättring på Klättercentret vid Telefonplan.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla de idrottsledare och utövare som har tagit sig tid att träffa mig under året. Samtalen om ett aktivt Stockholm med goda möjligheter till rörelse och idrottsutövande stannar inte här, nu fortsätter arbetet för ett Stockholm där det ska vara lätt för alla att idrotta, säger Emilia Bjuggren.

Media är välkomna att följa med till Klättercentret.

Tid: 13 dec kl 10.00

Plats: Klättercentret, Tellusgången 24, Telefonplan

Emilia Bjuggrens blogg om 50-turnén:

Kontaktperson: Carina Röjdemark, borgarrådssekreterare, 076-122 93 36

Taggar: