Emilia Bjuggren ny heltidspolitiker för (S) i Stockholms stadshus

Emilia Bjuggren kommer att vara vice ordförande i idrottsnämnden och gruppledare för Familjebostäder.

- Jag ser fram emot att vara med och utveckla vår idrottspolitik, även på ett bredare plan med inriktning mot livsstilsfrågor. Jag ser det som en av våra viktigaste uppgifter att se till att alla unga i staden har möjlighet till en aktiv fritid och då i synnerhet tjejer i ytterstaden som idag är den grupp som deltar minst i idrotts- och föreningslivet, säger Bjuggren.

- Jag vill att hela Stockholm ska leva och då är tillgången till spontanidrott som fotbollsplaner, utegym, löpstigar, simhallar och idrottshallar som är tillgängliga både vad gäller tider och kostnader helt nödvändigt och måste finnas i hela staden.

- Vi socialdemokrater ska formulera ett politiskt program för Stockholm där hela staden lever och alla stockholmare kan känna sig trygga i och stolta över sitt bostadsområde. På så sätt tar vi initiativet och vinner valet 2014.

Mer information:

Tomas Gustavsson Pressekreterare 076-122 91 99